Hlavní obsah

Mini Countryman prošel drobným omlazením, velké změny nečekejte

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mini do New Yorku přiveze omlazenou verzi countrymana, změny proti čtyři roky staré generaci jsou ale spíše kosmetické. Mírného zvýšení výkonu se dočkaly některé motory, všechny pak nyní plní emisní normu Euro 6. Nový je design litých kol a v nabídce přibyly tři metalické barvy karoserie.

Foto: Mini

Mini Countryman (facelift, 2014)

Článek

Z hlediska designu se první čtyřdveřové Mini příliš nezměnilo od původní verze představené v roce 2010. Countryman je největším (na délku 4 097 mm) a zároveň nepraktičtějším Mini v historii značky, místo označení Mini by si ale v rámci této britské značky zasloužil spíše označení Maxi. Omlazená verze má novou šestiúhelníkovou masku chladiče a příplatková mlhová světla tvořená diodami (obsahují i denní světla).

Nabídka barev karoserie byla rozšířena o tři metalické odstíny – zelenou, šedou a modrou. Bez příplatku je kontrastní lakování střechy a zpětných zrcátek v černé nebo bílé barvě, k základní benzínové a dieselové verzi je ale zadarmo nedostanete. Nová kola z lehké slitiny mají sníženou hmotnost i nový design, o kolik ale disky zhubly, Mini neuvádí.

Foto: Mini

Mini Countryman (facelift, 2014)

Sedm motorů, volitelný pohon 4x4

V nabídce pro výkonnější motorizace je pohon všech čtyř kol, standardně se síla motoru přenáší na kola přední nápravy. Všechny motory jsou standardně kombinovány s šestistupňovou manuální převodovkou, připlatit si lze i za šestistupňovou samočinnou převodovku (není k dispozici pro základní dieselovou verzi).

V nabídce jsou čtyři benzínové a tři naftové motory. Diesely lze pořídit s výkony 66 kW (90 k), 82 kW (112 k) nebo 105 kW (143 koní). Základem zážehových motorů je čtyřválec naladěný na 72 kW (98 k), k dispozici je i silnější verze – 90 kW/122 k.

Foto: Mini

Mini Countryman (facelift, 2014)

U verze S je použitý zážehový motor s dvoukomorovým turbodmychadlem twin-scroll, přímým vstřikováním a variabilním ovládáním ventilů naladěný na 140 kW (190 k). Vrcholem je pak verze John Cooper Works, která ze zdvihového objemu 1,6 litru „ždímá” 218 koní respektive 160 kW. Nejvýkonnější verze, dodávaná výhradně s pohonem všech čtyř kol, zvládne stovku za 6,9 s, jede až 228 km/h a dle normovaného měření spotřebuje 7,1 litru benzínu.

Do interiéru nás zatím Mini nahlédnout nenechalo, změnit by se to mělo v pátek, kdy má „nový” countryman světovou premiéru v New Yorku. Prodej na německém trhu bude zahájen v červenci.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám