Hlavní obsah
Chilli papričky a různé druhy pálivého koření nemá v oblibě každý. Je to škoda, protože vedle specifické chutě mají i řadu pozitivních zdravotních účinků. Foto: Profimedia.cz

Zdravotní výhody kořeněných pokrmů

Koření najdeme v každé domácnosti. Kromě toho, že všeobecně dodá našim pokrmům specifickou chuť, dokážou mnohé druhy i něco navíc - podpořit naše zdraví. Nejpřínosnější jsou přitom ty, které ne všichni mají zrovna v oblibě - chilli papričky, jalapenos nebo třeba kurkuma.

Chilli papričky a různé druhy pálivého koření nemá v oblibě každý. Je to škoda, protože vedle specifické chutě mají i řadu pozitivních zdravotních účinků. Foto: Profimedia.cz
Zdravotní výhody kořeněných pokrmů

Výraznější chuťová a kořeněná jídla nemusí chutnat všem. Někomu nedělají dobře na žaludek, jiní na ně nejsou jednoduše zvyklí. Čas od času bychom si je ale dopřát mohli (v přiměřeném množství). A to nejen kvůli jejich specifické chuti, ale i kvůli zdravotním účinkům, které s sebou jejich konzumace přináší.

Přehled některých základních výhod konzumace kořeněných jídel přinesl server Foxnews.

Hubnutí 

Pálivost daných pokrmů pociťujeme kvůli kapsaicinu, který je v koření obsažen. Díky konzumaci této látky tělo dočasně zvýší také spalování kalorií, a to až o osm procent. Všeobecně jsou také lidé konzumující kořeněné pokrmy spokojeni s menšími porcemi, čímž dodají organismu méně kalorií.

Zdravé srdce

Další výhodou pálivých pokrmů je i lepší funkce srdce. Hlavní roli zde opět hraje kapsaicin, který prý vedle dalších funkcí snižuje i špatný cholesterol v těle. Studie zveřejněná společností American Chemical Society uvádí, že kapsaicin pomáhá snižovat hromadění cholesterolu a zvyšuje průtok krve tím, že blokuje gen, jenž způsobuje zúžení tepen.

Prevence rakoviny

Podle vědců existují důkazy o tom, že některá kořeněná jídla mohou mít i vlastnosti potlačující rakovinné bujení. Přesněji zpomalují rychlost, kterou rostou buňky například u rakoviny prostaty. Podle dalších zjištění je zdraví prospěšné ze stejného hlediska i koření kurkuma. Obsahuje antioxidační kurkumin, který má právě protirakovinné účinky.

Krevní tlak 

Studie také poukazují na zjištění, že kapsaicin zvyšuje množství oxidu dusnatého v krevním oběhu, což přispívá k ochraně před různými záněty a také při snížení krevního tlaku. Z uvedených koření pak nejvýrazněji na krevní tlak působí kajenský pepř.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků