Hlavní obsah
Ne všechny rady na hubnutí fungují tak, jak mají. Foto: Profimedia.cz

Proč některé rady na hubnutí nefungují

Snažíte se zhubnout do plavkové sezóny a stále se vám to nedaří? Možná se jen řídíte špatnými radami. Připravili jsme pro vás seznam nejčastějších chyb, kterých se ženy dopouštějí.

Ne všechny rady na hubnutí fungují tak, jak mají. Foto: Profimedia.cz
Proč některé rady na hubnutí nefungují

1. chyba – čím více posiluji, tím více hubnu

Ženy si často myslí, že když budou pravidelně dřít v posilovně či na spinningu, tak rychle zhubnou, což je samozřejmě špatně. Místo hubnutí začnou nabírat svalovou hmotu. Mnohem efektivnější je kombinovat posilování s kardio tréninkem (běh na pásu, jízda na rotopedu apod.), což maximálně splňuje kruhový trénink.

2. chyba – po páté hodině již nemůžu jíst

Plno žen stále žije v přesvědčení, že večer by se po 17. hodině nemělo jíst. „Vše záleží na tom, v kolik chodíte spát. Důležité je nejíst přibližně dvě hodiny před spánkem, aby tělo mělo ještě čas vše strávit. Večer by se měla jíst jídla obsahující bílkoviny a aminokyseliny, které obnovují svalovou hmotu. Přílohy ve formě sacharidů si nechte spíše na oběd,“ říká Lucie Miláčková – výživová odbornice fitness Expreska.

3. chyba – při hubnutí mohu jíst ovoce, kolik chci

Ovoce je jistě hodnotný zdroj vitamínů, ale pokud chcete úspěšně hubnout, měly byste ho konzumovat v přiměřeném množství a vědět, které si vybrat. Kromě lahodné chutě a zdraví prospěšných látek je totiž ovoce i zdrojem jednoduchých cukrů. Při redukční dietě se doporučují dvě porce ovoce denně. Nejlépe dopoledne a v časnějších odpoledních hodinách. Ovoce, které není při dietách příliš vhodné, je banán a hroznové víno. Naopak ideální jsou jahody, maliny, jablka, ostružiny nebo například švestky. Ovoce jezte v syrovém stavu. Na kompoty, kandované a sušené ovoce si při dietě nechte raději zajít chuť. Výjimkou jsou sušené meruňky, které v malém množství nevadí.

4. chyba – light potraviny mi zajistí štíhlou linii

Máte v ledničce většinu produktů v light verzi? Při dietě jsou light potraviny pouze lehkým pomocníkem. „Lidé si mnohdy nakoupí light jogurt a místo jednoho jich sní více, protože si myslí, že po nich nepřiberou. A kalorie se tak začnou pomalu hromadit. Light potraviny jsou navíc často plné různých chemických dochucovadel a náhražek a nejsou proto pro naše tělo ideální. To samé platí pro mléko. Odstředěné mléko má na rozdíl od polotučného mléka pouze o jedno procento méně tuku. Polotučné mléko navíc obsahuje více vitamínů vázaných na tuk,“ dodává Lucie Miláčková.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků