Hlavní obsah
Potraviny na posílení imunity Foto: Profimedia.cz

S aktuální hrozbou koronaviru se s doporučeními, jak se proti viru chránit, roztrhl pytel. Mezi hlavní zásady patří kromě hygieny rozhodně zdravý životní styl. Jak podpořit svůj imunitní systém díky potravinám? Stačí do svého nákupního košíku přihodit následující.

Potraviny na posílení imunity Foto: Profimedia.cz
Nejlepší potraviny na podporu imunity

Jedním z nejlepších způsobů, jak zvýšit svoji obranyschopnost, je stravovat se zdravě a zařadit do svého jídelníčku co nejvíce potravin, které podporují imunitu. Jaké to jsou?

1. Červené papriky

Červené papriky jsou vydatným zdrojem vitaminu C, dokonce i lepší než samotné citrusy. Navíc se dají skvěle zařadit do běžného jídelníčku. Vychutnejte si je v salátu či jen tak samotné například s hummusem.

2. Citrusy

Pokud neholdujete paprikám, pak do svého jídelníčku zařaďte alespoň zmíněné citrusy. Počítají se grapefruity, pomeranče i klementinky. Všechny tyto druhy jsou totiž vynikajícím zdrojem vitaminu C, který je skvělým bojovníkem proti chřipce.

3. Česnek

Česnek obsahuje selen, který má silný účinek na náš imunitní systém. Navíc patří mezi oblíbená dochucovadla, takže pokud vám jeho chuť nevadí, nebojte se to s ním občas trochu přehnat. Těm, kteří nezvládnou pozřít česnek syrový, doporučujeme přidat pokrájené stroužky k zelenině na pánvičku anebo jej používat do omáček.

4. Vývar

Pořádný a poctivý vývar z kostí podle mnohých odborníků také dokáže za tělo pořádně zabojovat. Konkrétně pak jde o zabránění rozvoje infekce v těle. Má vysoký obsah léčivých vlastností, a proto je doslova vzpruhou pro imunitní systém. Ideální je doplnit jej o spoustu zeleniny a zvýšit tak obsah živin a vitaminů.

5. Mandle

I ořechy, konkrétně mandle, obsahují spoustu látek, které mohou zabránit propuknutí nemoci. Mandle navíc obsahují látky, které pomáhají bránit tělo proti infekci. Navíc jsou chutnou a výživnou svačinou.

6. Brokolice

Tato zelená potravina sice nemá příliš fanoušků, ale pravdou je, že obsahuje velké množství vitaminu A i C a antioxidant glutathion, který je schopen zabránit poškození důležitých buněčných složek.

7. Jogurt

Jogurt obsahuje „dobré“ bakterie, které mají bojovat proti těm „špatným“, shromažďujícím se v těle. Jogurty navíc obsahují živé kultury, působí tak i jako účinné probiotikum, které je pro zdraví člověka velmi důležité. Dopřejte si ho k snídani nebo kdykoliv během dne.

8. Špenát

Další ze skupiny zelených, tělu prospěšných potravin. Tato listová zelenina je plná železa, folátu, vlákniny, antioxidantů či vitaminu C. Hodí se do salátů, smoothies, ale také jako příloha k masu.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků