Hlavní obsah
Naučte se mít svoje tělo ráda. Foto: Profimedia.cz

Jak během pandemie posílit důvěru ve vlastní tělo

Už je to rok, co do našich životů zasáhla pandemie koronaviru. Kromě zdravotních dopadů má bohužel vliv i na další aspekty našich životů, třeba psychické rozpoložení a spokojenost s vlastním tělem. Jak se s tím vypořádat?

Naučte se mít svoje tělo ráda. Foto: Profimedia.cz
Jak během pandemie posílit důvěru ve vlastní tělo

Podle výzkumu, který si nechala zpracovat módní značka Snag, 34 % lidí uvádí, že jejich důvěra ve vlastní tělo byla vlivem pandemie velmi narušena, u lidí pod 25 let to bylo dokonce 40 procent. Celých 55 procent žen pak věří, že jejich pokožka vlivem pandemie a stresů s tím spojených zestárla o zhruba pět let.

Průzkum provedený Americkou asociací plastických chirurgů pak odhalil, že mezi nejžádanější procedury prováděné po zmírnění opatření patří vyhlazení vrásek, zvětšení prsou nebo kožní výplně.

Proč během pandemie klesá důvěra ve vlastní tělo

„Covid-19 a následný lockdown s sebou přinesly celou řadu problémů, a to nejen s vnímáním vlastního těla a sebedůvěrou. A týká se to mužů i žen,” potvrzuje osobní koučka a spisovatelka Astrid Longhurstová.

„Snížená fyzická aktivita, mnohonásobně prodloužený čas trávený u monitorů, který nás mnohem více vystavuje řadě takzvaných tělesných ideálů sdílených na sítích. Nedostatek spánku kvůli různým úzkostem a obavám o budoucnost, ale i snaha vypadat při častých videokonferencích co nejlépe. To všechno jsou faktory, které mají výrazný vliv na vnímání vlastního těla,” dodává pro server Independent.

Jak rovněž připomíná, už téměř rok řada z nás žije v permanentním stresu ze situace, která stále nemá příliš optimistický konec, a tak se není čemu divit, že se tato negativita promítá i do vnímání našeho vlastního těla. I proto nabízí rady, jak získat zpět pocuchané sebevědomí a naučit se mít vlastní tělo v oblibě.

Vnímejte svůj život i dění okolo

Způsobem, jak se přestat soustředit na vlastní nedokonalosti, může být zaměření se na vlastní život a pozitiva v něm.

„Zaposlouchejte se do bubnování deště na oknech, jak venku zpívají ptáci, jak si děti hrají, jak vaši milovaní něco vyprávějí, do tónů vaší oblíbené hudby. Zaměřte se na vše, co vám dělá dobře,” radí Longhurstová.

Přijměte negativní myšlenky

„I když se může zdát nesmyslné vítat vlastní negativní myšlenky a pocity, právě to je způsob, jak snížit jejich váhu a vliv na naši mysl,” radí koučka. „Představte si, že rozevíráte náruč, abyste objali dobrého přítele či milovaného člověka. Přesně tak pojměte vlastní negativní emoce,” nabádá.

„Zhluboka dýchejte a přijměte vše negativní. Čím více to přijmete, o to menší každé negativum postupně bude.”

Hledejte to dobré

Pozitivní přístup k životu je tím pravým. Hledejte ve všem to dobré, ve vašem životě, na vašem těle, místo abyste se soustředili pouze na negativa.

„Každý den si položte otázku: Jak úžasné mohou věci být? Tato jednoduchá pobídka nabudí mozek k hledání odpovědí, jež vám nakonec ukážou, jak nádherný život ve skutečnosti může být,” radí Longhurstová.

Buďte vděční 

Cestou k pozitivnímu postoji ohledně vlastního těla je naučit se být vděčný za jiné věci. Čiňte vděčná a pozitivní prohlášení, která vás utvrdí v tom dobrém, čeho jste již dosáhli. Buďte vděční za to, že jste zdraví a v kondici, vnímejte své tělo jako nejlepšího přítele, radujte se z maličkostí.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků