Hlavní obsah
Pravidelný pohyb zvyšuje citlivost tkání vůči inzulínu. Foto: Profimedia.cz

Intenzivní krátké cvičení snižuje riziko diabetu 2. typu

Pravidelný pohyb zvyšuje citlivost tkání vůči inzulínu a snižuje riziko vzniku diabetu typu 2. Jenže další a další studie odhalují, že není cvičení jako cvičení. Konkrétně v prevenci diabetu typu 2 je důležitější intenzita cvičení než jeho délka. Takže velmi tvrdé posilování či velmi intenzivní pohyb, jako sprint, jsou lepší než mírně zatěžující cvičení.

Pravidelný pohyb zvyšuje citlivost tkání vůči inzulínu. Foto: Profimedia.cz
Intenzivní krátké cvičení snižuje riziko diabetu 2. typu

Intenzivní cvičení může být výhodné především pro ty, kteří neradi cvičí dlouho a mají problém naplnit týdenních 150 doporučovaných minut pohybu.

Pokud cvičí velmi intenzivně denně, tvrdě posilují, rychle běhají či plavou, pak stačí 75 minut týdně. A i tak dojde ke snížení celkového krevního cukru a zvýšení citlivosti tkání vůči inzulínu.

„Naše výsledky naznačují, že kratší, ale intenzivnější cvičení a pohyb mohou snižovat riziko diabetu typu 2 a zlepšovat zdravotní stav lidí,“ tvrdí autoři studie z McMaster University v Kanadě.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků