Vlažná ranní sprcha je nezbytností. Když se osprchujeme, vyplatí se použít místo obvyklého tělového mléka pleťovou vodu, kterou přechováváme v chladničce. Antiperspirant považujeme za naprostou samozřejmost. Kdo se opravdu nadměrně potí, může vyzkoušet přefiltrovanou citrónovou šťávu, kterou naneseme na nejvíce postižená místa. Vyplatí se také vstát o něco dřív a s hygienou nepospíchat.

V letním období dáváme také přednost gelovým pěsticím krémům, používáme je vychlazené z ledničky. Dekorativní kosmetiku volíme voděodolnou. Kdykoli si vzpomeneme, vlhčíme obličej minerálkou ze spreje.

Pozornost věnujeme i materiálu

Co si vezmeme na sebe, vybíráme s ohledem na střih a materiál. O pohodlnosti oblečení nerozhoduje pouze prodyšný materiál, ale také dostatečně volný střih. Platí zásada, že čím těsnější oděv, tím větší je v něm horko, i když látky na sobě máme třeba minimum.

Vlasy pokud možno nenecháváme splývat po šíji a pro osvěžení je profoukneme chladným vzduchem z fénu.

S pitím nečekáme, až se ozve žízeň, to už je pozdě. Nejlepší je příjemně teplý mátový čaj, vyzkoušený s úspěchem v tropických oblastech. V Orientu jej pijí dokonce horký. Nebezpečí studených nápojů, i když jsou lákavé, spočívá především v tom, že snadno přetíží krevní oběh. Pro doplnění minerálů, jež ztrácíme spolu s potem, jsou vhodné čisté vývary z masa a zeleniny. Energii dodají a trávicí trakt nevyčerpají studené zeleninové a ovocné polévky.

Aby nohy netrpěly

Dost často trpí hlavně nohy, které mnohdy sotva táhneme za sebou. Je-li to jen trochu možné, zvedáme je během dne do výšky, popřípadě můžeme simulovat jízdu na kole. Úlevu přinášejí střídavé koupele, lázně v octové vodě a používání přípravků s chladivými účinky. Může to třeba být obyčejná francovka nebo nějaký krém či masážní emulze s mentolem. Prospěšné je rovněž cvičení chodidel, například rolování gumového ježka či láhve s vodou, což při sledování televize neznamená žádnou časovou újmu.

Po vyčerpávajícím dni přinesou úlevu chladivé obklady na tvář i dekolt, například plátky vychlazených okurek či rozmačkané ovoce (jahody, broskve) nebo jogurt.