I malé změny v životním stylu a standardu mohou být z hlediska vzhledu více než prospěšné, tvrdí doktor Aamer Khan z londýnské Harley Street Skin Clinic. Server Daily Mail představil některé z jeho rad, jak si mladistvý vzhled i bystrou mysl udržet co nejdéle.

Křížovky 

Jako první připomíná, aby si lidé už v mladším věku nezapomínali stimulovat mozek - například pomocí luštění křížovek - a s touto zálibou pokračovali i ve stáří.

„Mozek potřebuje neustále trénovat, aby neochabl. Učte se proto nové jazyky, čtěte, naučte se hrát na nějaký nástroj, případně denně luštěte křížovky,” radí. Poslední dva zmíněné způsoby prý nejvíce pomáhají při zmírnění a zpomalení projevů demence a depresí v pokročilejším věku, které se negativně projevují i na celkovém vzhledu.

Svižné procházky 

Dalším ze způsobů, jak zpomalit stáří, je zařazení pravidelného pohybu do každodenního plánu - například svižné procházky.

„Pravidelný pohyb je nejlepší prevencí proti stárnutí arterií, posiluje svalovou hmotu a napomáhá vám cítit se lépe,” radí odborník. Jak dodává, každodenní procházka v rozsahu 30-45 minut napomáhá růstu nových mozkových buněk, redukuje riziko srdečních onemocnění, některých druhů rakoviny, výskyt cukrovky nebo depresí.

Vitamín D

Snížená odolnost a zdraví kostí jsou jedním z projevů stáří. Aby se tomu lidé co nejvíce vyhnuli, je třeba dodávat tělu i správné vitamíny - především D.

„Polovina všech žen a každý pátý muž starší padesáti let si zlomí nějakou kost, a to kvůli pokročilejší osteoporóze (řídnutí kostí). Doplňky stravy s vitamínem D pomáhají s lepším vstřebáváním vápníku a celkově prospívají zdraví kostí. Stejně tak může pomoci pravidelné posilovací cvičení,” popisuje odborník.

Meditace 

Jedním z hlavních faktorů, které urychlují stárnutí organismu, je stres. Proto by si měl každý člověk najít nějaký vhodný způsob, jak s ním bojovat.

Podle doktora Khana může pomoci například i pětiminutová meditace každý den.

„Stres podporuje řadu nemocí - přímo i nepřímo. Podílí se na snížení kvality mozku stejně jako na nárůstu tukových zásob v oblasti pasu,” vysvětluje. Proto s ním zatočte co nejdříve.

Ochrana před slunečním zářením

Všichni vědí, že dlouhodobé slunění bez potřebné ochrany formou krémů není pro zdraví pokožky i celého těla ideální. Ale ani ochrana jen v době, kdy se opalujeme, prý nestačí. Ideální je chránit se vhodnými krémy každý den - za deště i v parném dni.

Dentální hygiena a kontroly

Že je pravidelná návštěva zubního lékaře a správná ústní hygiena přínosná pro zdraví zubů, vědí snad všichni. Málokdo si ale uvědomuje, že to prospívá i celkové pohodě člověka. Což se samozřejmě projevuje i na vzhledu a tom, jak nás ostatní vnímají.

Pro celkovou pohodu po co nejdelší dobu odborníci ale doporučují i další pravidelné preventivní prohlídky - jak ty u praktického lékaře, tak i například u očního specialisty.

Smích 

Na tvrzení, že smích léčí, je mnohem více pravdy, než si mnozí uvědomují. Ale i když to vědí, je i tak na ulicích vidět stále mnoho zamračených a nerudných obličejů.

Pokud má člověk působit navenek v pohodě, měl by to změnit. „Pozitivní postoj a nálada mohou zvyšovat produkci ´dobrých´ hormonů. Navíc, jak ukazují mnohé studie, skutečný a srdečný smích dokáže eliminovat nahromaděný stres a zabraňuje uvolňování nebezpečných hormonů a látek v těle,” dodal odborník.

Může se vám hodit na službě Zboží.cz: