Ačkoliv je hrnek silné kávy rychlým a snadným řešením, stačí se stejně tak zvednout od stolu a jít se projít svižnou chůzí. Pokud jste unavení o víkendu a máte volný čas, jděte se proběhnout, nebo si zacvičte.

Účinky zvýšení energetické hladiny po fyzickém výkonu mohou přetrvávat ještě dvě hodiny po pohybové aktivitě, píše server healthpositiveinfo.

Cvičení a pohyb zvyšují hladinu endorfinů, hormonů, které jsou známy pro pozitivní vliv nejen na energii, ale i náladu. S největší pravděpodobností nezmizí tedy jen únava, ale navíc se zlepší i nálada. To můžete brát jako pozitivní bonus. A navíc také pohybem uděláte něco pro své zdraví.

Spánkový harmonogram

Nikoho asi nepřekvapí doporučení ohledně pravidelného spánkového režimu. Pokud se naučíte chodit do postele pravidelně, minimálně alespoň ve stejný čas, zajistíte tak svému tělu dostatek odpočinku k tomu, aby mělo dost energie na následující den.

Nedostatek spánku naopak může mít na tělo kromě únavy i další negativní dopady. Může se projevit ve formě předčasných příznaků stárnutí, ale například i hyperpigmentací očních víček, vráskami v očním okolí a v neposlední řadě všem dobře známými kruhy pod očima, které na kráse příliš nepřidají.

Jestliže je únava tak silná, že nemůžete udržet oči otevřené, dopřejte si krátké zdřímnutí, jestliže to ovšem situace dovoluje. Nespěte ale moc dlouho, na doplnění energie stačí 15 až 30 minut.

Únava může přijít zejména v psychicky náročném období, kdy tělo bude žádat možnost alespoň na chvíli „vypnout“. Takové krátké, byť i 10minutové zdřímnutí může člověku dodat nevídané množství energie. To se může projevit až dvojnásobným zvýšením produktivity práce a s tím souvisejícími lepšími výsledky. Kromě toho se bezprostředně po zdřímnutí může zvýšit hladina energie. Krátký spánek může mít také vliv na lepší uspořádání myšlenek a informací.

Pozor na sladké

Vyvarujte se nezdravých jídel a pochoutek, které svádějí k rychlému, ale nezdravému doplnění energie. Tím jsou myšleny především sladkosti, které mají zbytečně vysoký obsah cukru, tuku a v neposledním případě i konzervačních látek.

Nejen že rozhodně nepomohou ke štíhlé linii, navíc můžete být ještě více unaveni, než před jejich konzumací. Tolik nezdravého jídla totiž žaludek „zaplácne“ a ten bude mít co dělat se strávením svého obsahu. Můžete se kromě únavy pak cítit ještě hůře, mít pocity plného žaludku, nafouknutého břicha a trpět dalšími doprovodnými příznaky.

Pokud máte problémy s přílišnou únavou, snažte se dodržovat vyváženou stravu. Je samozřejmě v pořádku dopřát si čas od času něco sladkého, ale pokud se únavu budete snažit zahnat velkým množstvím sic chutného, ale nezdravého jídla, pravděpodobně svůj stav ještě zhoršíte.

Průběžně energii doplňujte

Pokud budete jíst několik menších jídel v pravidelných intervalech, udržíte tak správný chod metabolismu i energie podle optimálního výkonu.

Vyhněte se přeskakování jídel, pokuste se svačit. Pokud na prázdný, hladový žaludek rychle zhltnete nezdravou a velikou porci oběda, rozhodně nemůžete čekat, že budete plni síly a energie.

Vsaďte na mátu

Máta peprná má silnou, osvěžující vůni, která probudí nejen vaše smysly. Obklopte se peprmintovými svíčkami, oleji, vonnými lampami, anebo si pořiďte osvěžovač vzduchu s touto bylinkou. Osvěžující vůně nabudí nejen vaše smysly, může i dodat ztracenou energii.