Kromě vody v potravě, jako jsou polévky nebo ovoce, je podle něj třeba vypít za den nejméně 2,5 litru tekutin. Rozhodně však ne alkohol, lepší jsou bylinkové čaje. "Je dobré zapisovat si vypité množství," dodal. Starší lidé totiž nemají pocit žízně, na pití nemyslí ani děti. Je-li vše zapsáno, je na první pohled jasné, zda člověk vypil svoji denní dávku.

V panelových bytech zalitých sluncem se podle Joukla vyplatí polepit okna bílým papírem. Bílá odráží sluneční paprsky, a tak udělali dobře ti, kdo si nechali dát do oken bílé žaluzie. Sluneční žár zastaví i rolety. Pokud je pak v místnosti šero, stačí rozsvítit. "Rolety je vhodné občas postříkat vodou z ručního rozprašovače na květiny," poradil Joukl.

Napuštěná vana

Na ochlazení horkého vzduchu má odborník další radu - napustit vanu vodou do výšky několika centimetrů - odpařováním se teplota v místnosti sníží. Člověku se také uleví, když se občas postříká rozprašovačem, ještě příjemnější je vlažná sprcha. Tělo se lépe ochladí, když se voda neutře a nechá se oschnout.

Doma je možné odložit téměř všechno oblečení. V práci je oděv nezbytný, ale pokud je z lehkých přírodních materiálů, i horko se lépe snáší. Šat by měl být co nejsvětlejší.

V horku nebývá chuť na teplé jídlo. Pokud se nevaří, prospěje to i klimatu v bytě, protože ze sporáku či trouby nesálá teplo.