Není to přitom vůbec těžké. Stačí pár kroků k tomu, aby se vaše tělo, pokud možno, co nejvíce obrnilo proti nejrůznějším chorobám.

Hygiena na prvním místě

Věřte nebo ne, úplně jednoduše se ochráníte proti mnohým virům tím, že se budete pečlivě starat o hygienu. Alergolog Peter Howarth říká, že hygiena je důležitá proto, aby se viry nešířily přímým kontaktem, který může mít pro člověka téměř okamžité následky. Zdá se to příliš jednoduché a triviální, ale i obyčejné mytí rukou vás může „zachránit“ před onemocněním. Vyhněte se také dotýkání se obličeje i používání ručníku na veřejných záchodcích.

Horká sprcha

Pár příjemných minut pod horkou sprchou? Proč ne. Jenomže kromě relaxu a příjemného pocitu může mít ranní či večerní hygiena i jiné přednosti. Použijte přírodní mycí gel či mýdlo s eukalyptem, který působí pozitivně na dýchací cesty.

Prevence

Veřejná doprava je přímo živnou půdou pro nachlazení a chřipku, ale s použitím vitamínů a imunitu posilujících látek máte reálnou šanci dát nachlazení stopku.

Zdravá strava bohatá na zeleninu

Nikdy nepodceňujte fakt, že strava má velký vliv na vaše zdraví. Alison Cullenová, nutriční terapeutka, říká, že jídelníček složený z velkého množství ovoce a zeleniny pomáhá chránit proti nemocem. „Jedna porce zeleniny může obsahovat více než sto různých prostředků, které pomohou obrnit a nastartovat váš imunitní systém. Proto je vhodné v rizikovém období do jídelníčku zařadit několik porcí zeleniny denně.“

Dosyta si tedy užívejte zeleniny, jako je brokolice, zelí, sója, mrkev, cibule, a také červeného ovoce, jako je černý rybíz či jahody.

Probiotika

Až 70 % imunitních buněk se soustředí ve střevech, proto je v období chřipkových epidemií vhodné začít užívat probiotika. Nutriční terapeutka Natalie Lambová řekla pro deník DailyMail: „Nadbytek cukru, sacharidů a alkoholu má za následek nevyváženou střevní flóru. Udržujte proto svá střeva v rovnováze užíváním probiotik, která mohou pomoci vybalancovat a podpořit zdravý imunitní systém v období zimních nachlazení a chřipek.“

Rychlé tipy
Zelený čaj: hydratuje, vyplavuje z těla toxiny. Díky němu dostanete do organismu flavonoidy a polyfenoly, čímž bude vaše tělo silnější a odolnější proti infekci.
Dostatek spánku: je pro správné fungování těla nezbytný. Spánkem dobíjíme energii a posilujeme imunitu, proto je ideální dopřát si minimálně sedm hodin spánku každý den.
Cvičení: dělá nás silnějšími, zdravějšími i šťastnějšími. „Chůze, plavání, jízda na kole, alespoň půl hodiny denně. To je rozumný druh sportu, který pomůže upevnit imunitní systém. Naopak přehnané dření se v posilovně či extrémní sporty mohou mít na lidský organismus, v případě, že na to není tělo zvyklé, opačný účinek,“ upozorňuje Alison Cullenová.
Relaxace: najděte si čas na odpočinek. Stres může zásadním způsobem oslabovat imunitní systém, a to zejména kvůli zvýšení krevního tlaku. Pokud si najdete čas na dlouhou koupel, čtení knihy, cvičení jógy nebo čehokoli, co vám dělá dobře, prokážete tak svému tělu i zdraví velkou službu.
Může se Vám hodit na službě Zboží.cz: