Někteří lidé prostě mají nezměrnou touhu na něco, co zrovna vidí, a jejich vůle odolat není dost silná, aby se se svými chutěmi vyrovnali. V případě dlouhodobého přejídání pak tito jedinci riskují zdravotní potíže spojené s nadváhou, či dokonce obezitou.

"V takovém případě je nutné zpomalit, uvědomit si proč, co a jak moc jíme, a hlavně je potřebné naučit se jídlo vychutnat. Všemi těmito kroky se dá postupně s 'chuťovým' přejídáním bojovat," vysvětluje pro server FoxNews psycholožka Jennifer Taitzová.

Můžete si čas od času dát mimo hlavní jídlo nějakou "dobrotu", je ale třeba si uvědomit, že to není signál k tomu nezřízeně se přejídat po celý zbytek dne.

Emocionální trable

Existuje ale ještě horší stav, kdy lidé jídlem "zahánějí" nějaké trable, nejčastěji milostné nebo společenské. "Jíst nadměrně jen proto, že mám zrovna nějaký problém, je naprosto špatné řešení," říká odbornice. Podle ní taková situace často připomíná začarovaný kruh.

Spouštěčem bývají často deprese, neuspokojivý milostný život či neschopnost zapadnout do kolektivu. Přejídání možná v danou chvíli zmíněné problémy potlačí, nikdy je ale nevyřeší. Nehledě na to, že stále častějším přejídáním se budou deprese spíše znásobovat, a to například i v návaznosti na zhoršující se zdravotní stav jedince. V takovém případě je více než vhodné navštívit odborníka, který pomůže problém lokalizovat a navrhne řešení, jak se s ním vypořádat.