Jogurt je znám jako potravina přes 4500 let. První zmínky pocházejí z oblasti dnešní Malé Asie. Ve velkém množství se jogurty začaly vyrábět na počátku 20. století. Dříve se k jejich výrobě používalo zejména mléko, které se nechalo přirozeně zkysnout, dnes je výroba mnohem propracovanější.

Mnoho lidí žije v představě, že nejlepší je jogurty snídat, což však není úplně pravda. Do snídaně je vhodnější zařadit například celozrnné pečivo se šunkou či sýrem, které navodí větší pocit sytosti. Jogurty jsou ideální jako dopolední či odpolední svačina. Dát si jogurt večer nám také výrazně neuškodí, pokud si vybereme varianty nízkotučné či polotučné.

Pravidelná konzumace jogurtů má bezesporu mnoho výhod.

Bohatý na vápník

Přírodní bílý jogurt je kvalitní zdroj velkého množství vápníku s garancí rychlé absorpce organismem. Podle mujer.hoy je jedna porce jogurtu, nejlépe bílého bez příchutě, dostačující k tomu, aby dodala tělu výživu tolik potřebnou pro posílení kostí. V případě light jogurtů se porce zvyšuje až na tři jogurty denně.

Bohatý na proteiny

Jeden jogurt obsahuje přibližně pět až devět gramů bílkovin, které dodávají tělu potřebné aminokyseliny. Naše tělo produkuje většinu aminokyselin kromě devíti, které je nutné přijímat z potravy.

Perfektní na udržení požadované váhy

Jedna z největších výhod jogurtu je ta, že obsahuje velmi malé množství cukru na jedné straně, a na straně druhé obsahuje vysoké množství bílkovin a vápníku, které rychle navodí pocit nasycení. Jogurt patří mezi zdravé, chutné potraviny, které navíc pomáhají při redukci tělesné váhy.

Nelze však veškeré jogurty považovat za ideální pomůcku při hubnutí. Kelímek smetanového dezertu může být stejnou kalorickou bombou jako třeba čtvrtka kuřete nebo šlehačkový zákusek. Vyplatí se tedy pečlivě vybírat a číst složení. Běžný jogurt obsahuje přibližně 3 % tuku. Pro představu, vejce obsahují cca 11 % tuku, uzeniny přes 35 % tuku.

Přirozený posilovač imunitního systému

Když jsme nemocní a dostaneme při léčbě antibiotika, naše přirozená bakteriální flóra trpí. Konzumace jogurtů je jeden ze způsobů, jak zdravě, přirozeně a efektivně obnovit a podpořit náš imunitní systém.

Pomáhá trávicímu systému

Většina potravin, které jíme, obsahuje bakterie, viry, toxiny, které se usazují v zažívacím systému. Náš zažívací trakt obsahuje obrovské množství různých bakterií. Z hlediska zdraví je však žádoucí, aby byl osídlen správnými bakteriemi, jež chrání organismus před patogeny, které mají negativní vliv na lidský organismus.

Jogurty obsahují tzv. živé jogurtové kultury - Lactobacillus bulgaricus a Streptococcus thermophilus, které napomáhají napravit poničenou střevní mikroflóru, přispívají ke správné funkci zažívacího systému, celkové odolnosti organismu atd.