Pro mnohé lidi nepředstavuje sušené ovoce zrovna lákavý či lahodný zdroj vitamínů. Mnozí argumentují tím, že v sušeném ovoci se nachází na danou váhu mnohem více cukru, než je v běžném ovoci, a proto není zrovna vhodné. Lékaři ale s takovým názorem příliš nesouhlasí.

Vzhledem k větší "sladkosti" sušeného ovoce ho konzumujeme menší množství, než klasického čerstvého ovoce, ale i tak tím svému tělu prospíváme na stejné úrovni, možná ještě více, protože je zde větší koncentrace živin.

Sušené ovoce můžeme jednoduše zakomponovat i do lahodných receptů.

Sušené ovoce můžeme jednoduše zakomponovat i do lahodných receptů.

FOTO: fotobanka Profimedia

Kromě zdravotních výhod je dalším přínosem i celoroční dostupnost a snadné skladování. Sušené ovoce se dá také snadno začlenit do různých receptů, jedná se také o zdravější alternativu k mlsání sladkostí. Takové recepty navíc bývají bez tuku, s nízkým obsahem soli a bez přidaných cukrů.

Prevence proti rakovině

Mnohé druhy, jako například sušené datle, fíky, rozinky nebo švestky jsou také přínosné v boji s onemocněním srdce, obezitou či cukrovkou.

"Náš výzkum také naznačuje, že sušené ovoce pomáhá potlačovat některé druhy rakoviny," zhodnotila Andriana Kalioraová, členka výzkumného týmu. Dodala také, že bylo zaznamenáno několik případů, kdy extrakty ze sušeného ovoce omezily růst rakovinných buněk, nebo je dokonce zcela zničily.

Světová zdravotnická organizace odhadla, že na následky nedostatku příjmu ovoce a zeleniny ročně umírá až 2,7 miliónu lidí.