Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz

Jak zlepšit svůj sexuální život? Pořádně se vyspěte

Sex už dávno není tabu. Mluví o něm každý a všude. Přesto podle Daily Mailu řeší 43 procent žen a 31 procent mužů problémy se svým sexuálním životem. Ztráta touhy, chutě a ostatní potíže přitom často souvisí s tak jednoduchou věcí, jakou je nedostatek spánku.

Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz
Jak zlepšit svůj sexuální život? Pořádně se vyspěte

Ačkoliv by se mohlo zdát, že spánek a sex nemají žádnou souvislost, opak je pravdou. Zaprvé, sex i spánek se obvykle dějí na stejném místě, v ložnici. Důležitější spojitost je ale ta, že dobrý sex vede k lepšímu spánku a naopak jeho nedostatek souvisí se stresem a s únavou, která vede ke ztrátě touhy.

Ženy versus muži

Ženy mají častěji problémy se spánkem než muži a jejich nejobvyklejší stížnost, co se sexu týče, je zmíněná ztráta touhy. Pravdou ale je, že za její ztrátu může většinou silná únava a nespavost.

To potvrdila i nedávná studie, která zjistila, že čím déle dotazované ženy spaly, tím více měly příští den chuť na sex. Výzkum dokonce ukázal, že i jedna hodina spánku navíc hrála velkou roli a zvýšila sexuální apetit účastnic o celých 14 procent.

U mužů naopak spánek nezpůsoboval ztrátu chuti, ale převážně poruchu erekce a výdrže. Jedna studie například zjistila, že mezi mladými zdravými muži vedl nedostatek spánku ke snížení hladiny testosteronu, což je hormon zodpovědný za většinu našich sexuálních schopností. Další pak zjistila, že nespavost přispívá k erektilní dysfunkci a celkovému poklesu sexuálního fungování.

Vliv sexu na spánek

Stejně jako má spánek vliv na sex, funguje to i naopak. Podle odborníka na sex Iana Kernera může příliš málo sexu způsobovat nespavost a podrážděnost.

Přínos sexu je poměrně jasný. Díky orgasmu klesá hodnota kortizolu neboli stresového hormonu a naopak se zvyšuje hodnota oxytocinu, který vede nejen k většímu pocitu sounáležitosti s partnerem, ale i ke zlepšení spánku. U žen dále   orgasmus vede ke zvyšování hodnoty estrogenu, který napomáhá hlubšímu spánku, a u mužů ke zvyšování prolaktinu, který vede k ospalosti.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků