Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz

Uvízl váš sexuální život v rutině, nebo z něj jen zkrátka chcete vyždímat co nejvíce? Co se zaměřit na svůj jídelníček a stravovací návyky? Díky této kombinaci se váš sex může stát více vzrušujícím, a dokonce i pomoci od nejrůznějších potíží.

Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz
Jak dokáže jídlo zlepšit váš sexuální život

Jídlo hraje v našem životě velkou roli. Ovlivňuje nejen to, jak vypadáme a jak se cítíme, ale také náš sexuální život. Jak ho využít co nejvíce ve svůj prospěch?

Středomořská dieta jako klíč k úspěchu

Středomořská strava je bohatá na vitamíny, minerální látky, vlákninu, a naopak neobsahuje velké množství nasycených a trans tuků. Jejím základním kamenem je olivový olej, který podle vědců snižuje riziko kardiovaskulárních onemocnění.

Strava, které dominují ryby, maso, čerstvá zelenina a ovoce, má navíc podle několika studií pozitivní vliv na sexuální fungování. Jedna studie dokonce zjistila, že středomořská strava pomohla jedné třetině obézních mužů s erektilní dysfunkcí znovu získat ztracenou sexuální aktivitu.

Další její předností je, že je bohatá na vlákninu, která má protizánětlivé účinky. Vzhledem k tomu, že zánět je příčinou mnohých chronických onemocnění, dá se obecně říci, že upřednostněním středomořské stravy se výskyt těchto onemocnění snižuje.

Nepřehánějte to se sójou 

Sója patří mezi jednu z nejčastějších potravin asijské kuchyně a postupně se z ní stal velký trend. Než ale začnete sójou nahrazovat všechno možné, měli byste se seznámit s vedlejšími účinky.

Studie publikovaná v časopise Nutrition z roku 2011 totiž upozornila na to, že právě konzumace velkého množství sóji může způsobovat impotenci. Výzkum, kterého se zúčastnili zdraví a mladí muži, zjistil, že při konzumaci sójových výrobků u nich došlo k významnému poklesu hladiny testosteronu. Při vysazení těchto produktů se pak hladina vrátila k normálu.

Nevylučujte živočišné produkty

Rostlinné diety jsou na vzestupu, ale zatímco mohou být přínosné pro vaše zdraví a životní prostředí, se sexuálním životem si příliš nerozumí. Jak se ukázalo, bílkoviny v potravinách hrají důležitou roli při cirkulaci volného testosteronu – hormonu, který je nejčastěji zodpovědný za bezproblémový pohlavní styk u mužů i žen.

Jedna studie zjistila, že dieta s nízkým obsahem bílkovin vedla ke snížení biologické dostupnosti testosteronu. Nejlepším zdrojem bílkovin jsou podle Huffington Postu právě živočišné produkty jako maso, mléčné výrobky a vejce, a je proto dobré je do stravy s mírou zařadit.

Jezte více afrodiziakálních jídel 

Doktor Frank Lawlis pro web Psychology Today vysvětlil, že sex je výrazně ovlivněn tím, co do svého těla ,vložíme´. Pro erotičtější zážitek doporučuje jídelníček obohatit o afrodiziakální potraviny, jako jsou například ústřice. Ty mají totiž vysoký obsah mastných kyselin, zinku a omega-3 mastných kyselin. Zinek má přitom pozitivní vliv na počet spermií a omega-3 mastné kyseliny zlepšují zdraví mozku.

Pokud naopak muži trpí předčasnou ejakulací, mohou přidat do své stravy více ovesných vloček, které zvyšují hladinu serotoninu a mohou pomoci právě s tímto problémem.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků