1. Komunikátoři

Podle autorů studie tito lidé mají reálný zájem o konverzaci v oboustranném směru a dělají selfie především proto, aby do diskuse zapojili přátele, příbuzné a příznivce. Jako příklad vědci uvedli selfie, které na Instagramu loni v listopadu publikovala herečka Anne Hathawayová u příležitosti amerických voleb. Herečka napsala "Hlasovala jsem". To vyvolalo živou diskusi o občanské povinnosti jít k volebním urnám.

2. Autobiografové

Autobiografové jsou naopak lidé, kteří používají selfie k tomu, aby zaznamenali nejvýznamnější momenty svého života. Přejí si, aby ostatní jejich fotografie viděli, ale mají větší zájem na zachování těchto okamžiků než na reakcích a diskusi s uživateli internetu. A příklad? Kosmonaut Scott Kelley, který zveřejnil četná selfie, aby vyprávěl o roce stráveném ve vesmíru, podobně jako italská astronautka Samantha Cristoforettiová.

3. Propagátoři vlastní osoby

Jsou to lidé, kteří dokumentují celý svůj život s cílem prezentovat se ostatním v pozitivním světle. Příkladem je americká televizní osobnost, modelka a podnikatelka Kim Kardashianová.