„Když přijde na on-line randění, vytvořit ideální profil je docela problém,“ říká odbornice na vztahy a přidává několik rad, jak vytvořit zajímavý profil. Také se zaměřila na několik frází, které lidé rádi do svých profilů uvádějí. Ne vždy ale znamenají přesně to, co se ostatní domnívají.

„Mám více než desetiletou zkušenost s poradenstvím i co se týče seznamování on-line, takže vím moc dobře, co některé věty v profilech lidí doopravdy znamenají a co se pod nimi skrývá.“

Vše co dělám, dělám s vervou, tvrdě pracuji

Co to znamená: Nevím, jak se uvolnit, svůj volný čas vyplním do poslední chvilky, na prvním místě je práce, dalším hobby jsou akce a párty. Potřeboval bych se zklidnit, ale nevím, jak na to, proto se snažím s někým seznámit, aby mi pomohl.

Profil jsem nevytvořil sám, udělali ho moji přátelé

Co to znamená: Obhajuji, proč jsem vlastně na seznamce, ale rozhodně k tomu není žádný důvod. Seznamovací stránky jsou totiž velmi úspěšné a lidi spíše zajímá osoba sama, než to, proč si dotyčný vytvořil účet.

Odbornice proto radí, aby byli lidé hrdí a čestní. Skutečný důvod, proč se někdo přihlásí na seznamku, vlastně nehraje žádnou roli v tom, zda bude seznámení úspěšné, či nikoli. Být on-line není ostuda. Naopak je to znak toho, že držíte krok s dobou.

Přátelé si myslí, že jsem dobrá partie

Co to znamená: Nevím, co o sobě napsat a tak se snažím sám sobě udělat dobré promo. Jenomže taková věta nadělá spíše víc škody než užitku. „Vlastně to vypadá jako self promo, a upřímně, nikdo nemá rád lidi, kteří se sami propagují,“ říká Samantha Jayneová.

Podle ní to značí přehnaně vysoké sebevědomí, které v jiném slova smyslu vlastně značí i namyšlenost jedince. Rozhodně taková slova neudělají moc dobrý dojem na potencionální protějšek.

„Místo toho o sobě napište něco vtipného a inteligentního, abyste umocnili první dojem,“ radí vztahová koučka. Základem je také pěkná profilová fotografie, která by ale měla jít ruku v ruce s realitou.

Nehledám nic nezávazného

Co to znamená: Když takovou frázi uvidíte (nejčastěji u žen, občas i u mužů), v podstatě to znamená jediné. A to, že touží po vážném vztahu a už mají dost vztahů, které nikam nevedou. Bohužel někdy je tato věta použita bez rozmyslu, a to pouze tak, aby navnadila co nejvíce lidí, kteří přesně něco takového chtějí slyšet.

Bohužel ji používají i jedinci, kteří nehledají vztah, ale spíše jen obyčejné povyražení. Proto je vždy lepší si tvrzení člověka ověřit naživo. Ne vždy se to však podaří skutečně prohlédnout, většinou to ukáže až čas.

Co si napsat do profilu

Buďte specifičtí: To, co o sobě napíšete, by mělo být přesně a mělo by vás to vystihovat, vykreslit o vás realistický obrázek. „Mluvte o svých vášních, co nemáte rádi, co váš štve, o svých zálibách, zájmech, o cestování a jak rádi trávíte svůj volný čas.

Nemluvte o práci: Odbornice radí, aby ženy méně mluvily o práci, protože muži touží po hravé ženě, která ukáže spíše svou něžnější stránku. „Muži často chtějí ženu, která má kariéru, ale pokud na práci klade velký důraz, ztrácí u většiny z nich na přitažlivosti,“ říká Jayneová. Podle ní je úkol dámy takový, aby se z mužova logického mozku dostala do jeho srdce. Aby muž cítil, že má v ženině životě hrát důležitou, nepostradatelnou roli.

Dobré profilové fotky: Obrázek řekne více než tisíc slov. Proto je důležité profilovou fotku vybrat opravdu pečlivě. Rozhodně by ale neměly být profilové obrázky bez triček u mužů, nebo naopak fotky v bikinách u žen. To vysílá špatný signál. I zde platí, že méně je někdy více.

Podle vztahové expertky nejsou vhodné ani fotky z barů, z alkoholových pitek a oslav. Naopak je žádoucí, aby fotka byla veselá, s úsměvem, v hezkém, čistém oblečení a s dobře upravenými vlasy. Velkou roli má i denní světlo, které hraje ve prospěch dané osoby.

Buďte upřímní: Jednou z nejdůležitějších věcí je upřímnost, bez té to bohužel nejde. Rozhodně je vhodné vytvořil profil tak, aby případným zájemcům ponechal prostor na kladení otázek. Je dobré vytvořit dokonalou představu, avšak ponechat si pár tajemství, která mohou v dobrém slova smyslu rozvířit představivost zájemce.

Mluvte o tom, co chcete. Ne o tom, co nechcete: Rozhodně nezačínejte tím, že nechcete někoho, kdo hraje počítačové hry. Nezačínejte negací, vsaďte na pozitivní přístup a na to, co od protějšku očekáváte.