Existují ale některé kroky, díky kterým se můžete svých „strašáků“ ve skříni zbavit. Základní je ale přestat žárlit.

Trpíte, když se váš přítel nebo manžel byť jen koutkem oka podívá na jinou ženu, a vám v těle zatím nekontrolovaně začne bít srdce, div z hrudi nevyskočí, začínáte se potit a zuřit?

Zapište si svoje emoce, sledujte reakci těla na situace, které ve vás vyvolávají nejistotu, a přemýšlejte, než začnete jednat. Svoje zápisky si prostudujte a zamyslete se nad tím, zda je váš pocit doopravdy racionální, anebo jestli nejde jen o výplod žárlivostí pomatené mysli.

Překážka v hněvu

Navlékněte si na zápěstí červenou gumičku a pokaždé, když dostanete záchvat žárlivosti, za ni zatáhněte. Než tělo zasáhne emocionální spoušť a vy se budete chystat do hádky s partnerem, pořádně za ozdobu zatáhněte, abyste uvolnila svůj hněv a uvědomila si ho. Tento racionální způsob, který má mysl odvést od hádky a rozptýlit ji jiným úkonem, může pomoci k regulaci stresu i žárlivých scén.

Síla pozitivního myšlení

Vyměňte negativní pohled sama na sebe, podívejte se do zrcadla a reálně se zhodnoťte. Pokaždé, když se ve vaší hlavě spustí alarm nejistoty a pochybností, začnete hned přemýšlet o sobě. Zda jste dostatečně hezká a jestli partnerova kolegyně není hezčí, atraktivnější a sympatičtější.

Řeči typu „Vsadím se, že by byl raději s ní než se mnou“ a „Proč s takovou nickou marní svůj čas“ okamžitě zažeňte, jinak se můžete se vztahem rozloučit. Jestliže u sebe zaregistrujete takové myšlenky, odvraťte hlavu stranou a pomyslete si „Ano, je pěkná, ale vím, že miluje mě,“ radí yourtango.com.

Stíny z minulosti

Zamyslete se také nad reálností celé situace. Zeptejte se sama sebe, zda je vůbec reálné žárlit na příčinu, která celý proces nejistoty spustila. Byl vám dán nějaký varovný příznak pro žárlivost? Pokud budete nad důvody své chorobné žárlivosti přemýšlet, pravděpodobně s odstupem času přijdete na to, že tak přehnané reakce jsou naprosto zbytečné.

Uvědomíte si také, že vaše nejistoty mohou být založeny na problémech z minulých vztahů. Jenomže proč by váš současný partner měl platit za chyby toho minulého? Kdykoliv se cítíte nejistá, připomeňte si, že se není čeho bát. Pokud však vaše žárlivost přesahuje všechny meze, pramení z minulosti a nejste schopna se jí sama zbavit, je nutné navštívit psychoterapeuta nebo vztahového kouče.

Nehýčkejte své nejistoty

Není nic otravnějšího, než když neustále pochybujete o tom druhém. Pečlivá analýza jeho kroku, slov i neverbální komunikace nemůže věstit nic dobrého.

Pokud žena začne na muže tlačit, vyslýchat, pravděpodobně ho to bude otravovat, a vztah nebude mít dlouhého trvání. Namísto špiclování a nemístných otázek v případě pochybností, se zeptejte přímo, jak se věc má.

Myslete na budoucnost

Pečlivě si naplánujte, jak v budoucnu reagovat na nesmyslné žárlivé pocity a smýšlení. Pokud totiž budete mít plán, bude pravděpodobné, že budete reagovat smířlivěji, anebo si důvod svého žárlení rozumně vysvětlíte.

Přemýšlejte i o své budoucnosti. Pokud se chcete přes svou žárlivost dostat, udělejte to kvůli člověku, se kterým chcete strávit zbytek života. Jedině tak můžete zažít plnohodnotný, oboustranně láskyplný vztah. Stačí jen „zatnout zuby“ a umět si návaly žárlivosti racionálně odůvodnit.