Při prvním pokusu měli sledovat obrázky spoře oblečených žen a krajinek, při druhém dostala do ruky polovina z nich tričko a druhá polovina podprsenku. V obou případech jim výzkumníci nabídli buď 15 euro okamžitě nebo byli ochotni smlouvat o vyšší sumu později. Ve všech případech se spokojili muži s obrázky žen nebo podprsenkami s nižší částkou než ostatní.

"Ukázalo se, že muži, u nichž byly vyvolány sexuální fantazie, jsou impulzivnější a ztrácejí sebekontrolu," říká vedoucí výzkumu Bram van den Bergh a dodává: "Zjistili jsme, že jsou ochotni spokojit se s menší, ale okamžitou odměnou."

Výsledky jeho studie potvrzují výzkum dr. George Loewensteina z Cartnegie Mellon University z roku 2006, v níž zkoumal vliv sexuálního vzrušení na rozhodování mužů. Loewenstein je zakladatelem nového vědního oboru, který se nazývá neuroekonomika a zkoumá lidské mozkové funkce v souvislosti se snahou o zisk.

Vědecké poznatky ukazují, že strategie výrobců aut, kteří ke svým předraženým vozům staví dlouhonohé krasavice, je velmi účinná.