Hlavní obsah

Značka Balenciaga zasvětila svoji módní show Ukrajině

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Válečný konflikt na Ukrajině otřásá i světem módy. Kreativní ředitel značky Balenciaga se rozhodl upozornit na válku prostřednictvím své zimní přehlídky. Hosté měli na sedadlech trička s ukrajinskou vlajkou a pohled na modelky brodící se sněhovou vánicí připomínal strastiplnou cestu uprchlíků.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Módní přehlídka BalenciagaVideo: Reuters

 
Článek

Návrhář Demna Gvasalia zasvětil svoji nejnovější módní přehlídku aktuálnímu dění na Ukrajině. Právě probíhající konflikt měl oživit jeho prožité trauma, kdy on sám utíkal před válkou v roce 1993 z rodné Gruzie.

„Jako značka musíme něco udělat. Nemůžeme vzít zbraně a jít bojovat, můžeme ale použít náš silný hlas, abychom upozornili na bezpráví,“ řekl Gvasalia pro Reuters.

Svět módy versus válka na Ukrajině

Styl

Místo klasické módní přehlídky se proto modelky a modelové navlečené do nejnovější kolekce značky Balenciaga brodili rozbouřenou prosklenou ranvejí s vířícím sněhem.

Show odstartovala modelka v černých šatech připomínajících pláštěnku, která držela vak připomínající vycpaný plastový pytel na odpadky. Následovaly další, které kráčely proti větru v širokých kalhotách, oversized mikinách s kapucí a outfitech s květinovým potiskem.

Návrhář Demna Gvasalia hrál ústřední roli ve vzestupu streetwearových stylů a je znám svými extravagantními prezentacemi. Návrhář po přehlídce poznamenal, že strávil dva roky na Ukrajině po válce v Gruzii, kde má stále rodinu, než se usadil v Německu. Gruzínská sovětská socialistická republika byla jedna z 15 republik Sovětského svazu. Po rozpadu bloku v roce 1991 byla uvržena do občanské války.

Začátkem března vymazala značka Balenciaga, vlastněná skupinou Kering, všechny fotky ze svého instagramového kanálu a nahradila je pouze obrázkem ukrajinské vlajky, s vysvětlením, že platforma bude sloužit výhradně k předávání informací o situaci na Ukrajině.

Kering, který mimo jiné vlastní i značky Gucci, Bottega Veneta, Alexander McQueen či Yves Saint Laurent, v pátek (4. března) oznámil pozastavení provozu v Rusku a uzavřel tam některé ze svých obchodů.

Reklama

Související články

Jill Bidenová podpořila Ukrajinu po svém

Manželka amerického prezidenta Joea Bidena Jill Bidenová se na veřejnosti ukázala s rouškou, kterou zdobila výšivka ve tvaru slunečnice. Akt měl symbolizovat...

Svět módy versus válka na Ukrajině

Válečná invaze ruských vojsk na území Ukrajiny se stala politickou, ale i společenskou událostí číslo jedna. Svět módy se ale točí dál. Právě probíhající měsíc...

Výběr článků

Načítám