Když bylo Lakšmí 15 let, napadl ji v Dillí na trhu žárlivý milenec, kterému odmítala být po vůli. K útoku použil kyselinu, která mladé dívce poleptala tvář i tělo. V nové kampani značky se stala tváří iniciativy „Faces of Courage“ (v překladu Tváře odvahy).

Podle tiskové zprávy, kterou značka k uvedení kolekce vydala, vzešel nápad z hlavy designérů Manana Shaha a Rupeshe Jhawara, když si prohlíželi kalendář, v němž byly nafocené dívky, oběti kyselinových útoků.

Kampaň by měla změnit vnímání krásy

„Na chvíli jsme viděli krásu úplně odlišnýma očima. Mysleli jsme na to, že bychom ji chtěli zachytit a dát jí smysl, odstranit ten fakt, že se ženy staly oběťmi násilných útoků. Dát jim jeviště, platformu, zaměstnání a také mediální viditelnost, aby se mohly svou krásou pochlubit ve velkém stylu,“ popsali designéři.

Tento nápad je přivedl k Lakšmí, která je ředitelkou nadace pomáhající stejně postiženým ženám. Doufají, že díky tomu, že žena vystoupí v nové módní kampani, stane se symbolem síly i krásy pro lidi na celém světě.

Věří, že se touto kampaní otevřou dveře do módního průmyslu všem podobně znetvořeným ženám a že svým zjevem mohou přispět k jeho větší rozmanitosti.

Cena za odvahu od první dámy

V emotivní kampani Lakšmí mimo jiné říká: „Bez ohledu na to, co přijde, je důležité každý okamžik žít naplno. To je jediná cesta, jak si vychutnat svůj život beze strachu.“

Indka už několik let bojuje za zpřísnění postihů podobných trestných činů. V roce 2014 dostala mezinárodní ocenění za odvahu od první dámy USA Michelle Obamové.

Přes tři sta kyselinových útoků ročně

Každý rok se terčem takových útoků v Indii, Pákistánu a dalších zemích stanou tisíce žen, které muži potrestají kyselinou například za to, že porušily kodex rodinné cti, když odmítly rodinou naplánovaný sňatek.

Jen v Indii v roce 2014 bylo takových útoků odhadem 350, ale skutečné číslo je nejspíš vyšší, neboť řadu útoků policie neregistruje, uvedla ČTK.