Preference Čechů při nákupu oblečení zjišťovala společnost Lifestyle Sports průzkumem mezi tisícovkou respondentů.

"Ve specializovaných obchodech nakupují sportovní oblečení a obuv čtyři z pěti lidí v zemi, v tržnicích pak jedno procento. I kdyby se někdo styděl přiznat k nákupům u trhovců, je jasné, že zájem o kvalitu v Česku narostl.

Lidé dnes stále častěji dávají přednost kvalitním originálům před levnými padělky, jejichž životnost je nízká,“ sdělil Michal Pospíšil, generální ředitel Lifestyle Sports.
Výhradně po značkovém sportovním oblečení a obuvi přitom v obchodech sáhnou čtyři z deseti Čechů. „Stále je ještě prostor pro zvýšení podílu špičkového zboží. S tím, že značky znamenají kvalitu, totiž souhlasí tři čtvrtiny respondentů.

Dá se předpokládat, že s rostoucí životní úrovní bude podíl značkového sportovního oblečení dále růst, a to jak u zboží určeného pro konkrétní sporty, tak i u volnočasového oblečení,“ uvedl Pospíšil.

Nejdůležitějším faktorem při nákupu sportovního oblečení a obuvi je přitom pro Čechy vzhled a design, až na druhém místě je cena. „O tom, že už většina lidí v Česku nekupuje jen ty nejlevnější věci, vypovídá i fakt, že pro tři čtvrtiny lidí je cena důležitá, ale nesmí jít na úkor kvality výrobku,“ sdělil Pospíšil.

Oblíbené výprodeje

Vzhledem k nižším příjmům v porovnání se západní Evropou zatím Češi nakupují značky zejména ve výprodejích.

"Ve slevách nakupuje značkové sportovní zboží více než polovina lidí. Zajímavé rovněž je, že Češi nakupují velmi emotivně, šest z deseti nejde do sportovního obchodu s nějakým jasným úmyslem, ale rozhodují se až podle nabídky přímo na místě,“ doplnil Pospíšil. Že se nechá ovlivnit při nákupu reklamou, k tomu se hlásí méně než polovina lidí.

Průzkum také potvrdil, že největší význam má značkové sportovní oblečení pro lidi ve věku okolo 35 let a mladší věkové skupiny. Se vzrůstajícím věkem pak preference mít na sobě při sportu nebo ve volném čase „značku“ klesá.