Sebedůvěra sehrává v životě dívek velmi důležitou roli. Díky ní se mohou projevovat, sdělovat své názory a postoje, jednat podle vlastního uvážení a hlavně být spokojené samy se sebou. Bohužel málokterá dívka v dospívajícím věku dostatek sebedůvěry má. U věkové kategorie 10-13 let je to asi 49 % dívek. Mnohem méně sebedůvěry má pak věková skupina 14-17 let.

„Starší dívky pohlavně dospívají, začínají se zajímat o první partnery a řeší více svůj vzhled, porovnávají se s ostatními dívkami,“ komentuje Šárka Kučerová, psycholožka a garantka Projektu sebedůvěry Dove.

Odborníci tato čísla považují za alarmující. Nízká sebedůvěra s sebou nese celou řadu problémů. Jak ukázal průzkum, 29 % českých dívek kvůli nespokojenosti s vlastním tělem přestává jíst nebo vynechává porce jídla, mnohé z nich navíc odmítají jít i k lékaři a svléknout se před ním.

Dívky tzv. generace Z, tedy nyní kolem 10-13 let, jsou velmi zranitelné. Neumějí se vyrovnat s tlakem, který je na ně vytvářen v dnešní době zejména v podobě sociálních sítí, jež propagují úzce vymezený ideál krásy.

Podle průzkumu se až 65 % dívek cítí špatně, když se dívají na obrázky modelek z módních magazínů. Pro generaci Z se cvičení, péče sama o sebe, diety a řešení jídla staly středobodem vývoje jejich identity. I proto vznikl Projekt sebedůvěry Dove, kde se nejenom dívky, ale i jejich rodiče a učitelé mohou dozvědět, jak se správně zachovat.

Co dále vyplynulo z uvedeného průzkumu

  • 7 z 10 dívek v ČR a v SR věří, že je důležité být samy sebou a nekopírovat ostatní.
  • 5 z 10 dívek v ČR a 6 z 10 dívek v SR věří, že ženy musí vypadat dobře, aby se jim dařilo.
  • 60 % dívek chce vypadat jako celebrity a modelky.
  • 56 % dívek se cítí lépe, když s ostatními komunikují přes sociální sítě.
  • 74 % dívek má pocit, že jsou kvůli sociálním sítím pod tlakem, aby vypadaly dobře.
  • 71 % dívek v ČR a 60 % dívek v SR s nízkou sebedůvěrou by si přálo vypadat jako někdo jiný.
  • 70 % dívek v ČR a 62 % dívek v SR cítí tlak, že musí být krásné.
  • 29 % dívek v ČR má nízké sebevědomí, 47 % má průměrné sebevědomí a 24 % má sebevědomí vysoké.
  • 6 z 10 dívek v ČR a v SR by si přálo, aby média ukazovala ženy v lepším světle.
  • 7 z 10 dívek v ČR a v SR by si přálo, aby ženy v reklamách a filmech nebyly posuzovány podle toho, jak vypadají, ale podle toho, co dělají.