Základem vyvážené dopolední svačiny může být například celozrnný rohlík nebo chléb namazaný rostlinným tukem se šunkou či sýrem. Další možností mohou být různé tvarohové pomazánky, které se dají koupit i hotové a šetří čas. Určitě by nemělo chybět ovoce či kousek zeleniny, výběr opět záleží na chuti. 

Podle agentury Quent odhalil nedávný průzkum, že 58 procent českých dětí doma pravidelně nesnídá a 17 procent nesvačí vůbec nebo jen někdy. Navíc děti, které svačí, mají nejraději bílé rohlíky a housky, různé salámy a uzeniny, tavené sýry a sladkosti. Málo potěšující je prý i nízká konzumace ovoce - pouze 22 procent dětí si je nosí do školy pravidelně. Přednost by mělo dostat ovoce s nižším obsahem cukru, například pomeranče a grepy nebo zelenina. 

V důsledku vynechávání dopoledních jídel mají děti větší hlad u oběda či večeře a snědí mnohem větší porci. Tělo takový nápor energie nedokáže rychle zpracovat a má tendenci si ji ukládat do zásoby "na horší časy". Následkem opakovaného přejídání může být nadváha nebo dokonce obezita.