Zlepšování fyzické kondice nemusí nutně znamenat dlouhé a nudné hodiny strávené na běžeckém páse či rotopedu. Máme pro vás efektivnější, zábavnější a kratší řešení. Postačí tyto tři cviky.

1. Běh do schodů

Jedním z nejlepších cviků pro zlepšení kondice je jednoznačně běh do schodů. Samotná délka běhu nemusí být příliš dlouhá. Mnohem důležitější je v tomto případě intenzita běhu, která musí být vysoká.

Opakující se kratší interval běhu ve spojení s maximální intenzitou se velice podobá HIIT tréninku, který je jedním z nejvhodnějších cvičebních programů pro zlepšení kondice a efektivní hubnutí.

2. Výstupy na lavici

Postavte se před lavici či před schody a proveďte jednou nohou výstup vzhůru. Následně pokračujte v pohybu druhou nohou, jako byste chtěla stoupat ještě výše, čímž vyšvihnete koleno vzhůru. Zde pohyb zastavte, vraťte se do výchozí polohy a nohy vystřídejte.

Tímto cvikem skvěle posílíte svaly hýžďové a stehenní. Cvik také zlepší vaši fyzickou kondici, větší množství svalové hmoty dokáže následně při trénincích pálit větší množství kalorií.

3. Švihadlo

Pokud vaše kondice pokulhává, je nejvyšší čas vrátit se do dětských let a vzít znovu do rukou švihadlo. Tuto jednoduchou cvičební pomůcku využívají dodnes i profesionální sportovci všech odvětví.

Skákání přes švihadlo je pro vaše zdraví a kondici přínosné hned z několika důvodů. Zlepšuje kardiovaskulární systém, zvyšuje vitální kapacitu plic, stimuluje vytrvalost a zapojuje drtivou většinu svalů lidského těla, čímž dochází ke spalování obrovského množství kalorií.

Použití cviků nechám tentokrát na vás. Můžete je využít samostatně, zakombinovat do vašeho klasického tréninku nebo si z nich poskládat jednoduchý, ale efektivní kruhový trénink. Fantazii se meze nekladou.

Víte, že luštěniny nejsou tak zdravé, jak se tvrdí? Sedm důvodů, proč se jim vyhnout najdete na webu Supertělo.cz.