Češi tak podle průzkumu preferují prázdný dřez, a proto myjí nádobí několikrát denně. Důraz kladou i na hezký vzhled houbičky. Deset procent tazatelů si vybírá tuto pomůcku na mytí nádobí podle designu, protože to chtějí mít v kuchyni veselé. Třetina lidí si ráda připlatí za kvalitní a značkové houbičky na nádobí, které mění každé tři týdny. O něco méně spotřebitelů si pořizuje novou houbičku každý týden.

To, že měkké houbičky nasáklé vodou bývají rájem pro různé bakterie, neřeší necelá desetina Čechů. Ti houbičku vymění, až když začne nepříjemně zapáchat nebo se rozpadne.

Řešením mohou být celulózové houbičky, které jsou vyrobeny z přírodního materiálu, rychle vysychají, a tím omezují vznik mikrobů. V nabídce výrobců jsou dále houbičky s barevným potiskem, drátěnkou nebo třeba mátovou či citrónovou vůní.

Češi se průběžně nevěnují jen mytí nádobí, ale také úklidu. Téměř 54 procent lidí uklízí průběžně celý rok a úklidové firmy si najímají jen zřídka. Generální úklid dvakrát do roka, nejčastěji na jaře a před Vánoci, praktikuje 29 procent lidí. Necelé dvě pětiny Čechů čistí svou domácnost speciálními hadříky na konkrétní povrchy. Jen třetina z nich si kupuje univerzální prostředky, se kterými se dá čistit všechno.