Hlavní obsah
 

Kapitána lodi zachránili mezi prvními, dostal deku a starali se o něj

Kapitán potopeného trajektu I Čun-sok nejenže neřídil záchranné operace na potápějícím se trajektu, ale sám se nechal zachránit a dovolil, aby se o něj záchranáři starali. Není jasné, zda věděli, komu pomáhají. Plyne to ze záběrů, které zveřejnila agentura Reuters.

 
Kapitána lodi zachránili mezi prvními, dostal deku a starali se o něj

Je na nich patrné, jak muže vedou z lodi a objevuje se i na dalších záběrech, kde si polosvlečený připravuje deku.

Osmašedesátiletý muž byl zatčen a obviněn z opuštění plavidla a porušení námořních zákonů. Kapitán by měl loď opouštět jako poslední poté, co se přesvědčí, že se všichni ostatní zachránili.

Podle jedné z fotografií byl ale kapitán mezi prvními, kteří se na provaze spouštěli do záchranného člunu ve chvíli, kdy byla nakloněná loď ještě z větší části nad hladinou. Fotografie byla mezi prvními, které ve světových agenturách po havárii lodi ve středu ráno vyšly. Později se ukázalo, že zachraňovaným mužem je právě kapitán.

Fotografie jihokorejské agentury Jonhap zveřejněná chvíli po havárii ve středu dopoledne. Tehdy ještě nebylo jasné, že zachraňovaným mužem je kapitán.

Foto: Uncredited, ČTK/AP

Při havárii zemřelo 28 lidí, přes 270 se jich pohřešuje. Zachránit se podařilo asi 174 pasažérů.

Příčiny ztroskotání lodi dosud nejsou zřejmé. Plavidlo, které bylo postaveno před 20 lety v Japonsku a prošlo v posledních letech bezpečnostními kontrolami, plulo po velmi frekventované trase. Přestože širší oblast obsahuje nebezpečná skaliska a mělčiny, v bezprostřední blízkosti trasy se nevyskytují.

Je však možné, že nezkušený důstojník, který byl za kormidlem, nezvládl silné proudy a dostal se mezi skaliska.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků