Materiály zveřejnila světová média, například list The Guardian a The New York Times. Materiály ale neuvádějí nic o tom, zda měly tyto akce nějaký úspěch.

"Hry a virtuální prostředí (GVE) jsou příležitost!" uvedl přísně tajný dokument americké Národní agentury pro bezpečnost (NSA) datovaný asi před pěti lety.

"Víme, že teroristé používají mnoho internetových komunikačních médií pro operační účely, jako je e-mail, internetové telefonování, chaty či webová fóra. Je vysoce pravděpodobné, že se pokusí využít i mnoho komunikačních možností, které nabízejí hry a virtuální prostředí."

Zpráva líčí svět online her jako místo soukromých setkání, která mohou použít skupiny k plánování a výcviku. Uvádí také, že radikální hnutí Hizballáh vytvořilo počítačovou střílečku k náboru a výcviku, přičemž cílem hry bylo stát se sebevražedným útočníkem.

Špiónem ve Středozemi

Proto si špióni vytvořili postavy ve fantasy světech her Second Life a World of Warcraft, aby prováděli sledování a sbírali data, napsal list The New York Times.

"Ono jim nestačilo, že špehovali e-mailovou komunikaci, odposlouchávali telefonické rozhovory, oslabovali šifrování a používali vyspělé hackerské techniky, aby nainstalovali špionážní programy do vybraných počítačů? Museli rozšířit svůj dosah i do Středozemě a na Xbox Live," napsal v reakci na tuto informaci britský spisovatel a odborník na počítačovou bezpečnost Graham Cluley.

Společnost Microsoft a tvůrce hry World of Warcraft, firma Blizzard Entertainment, vydali nezávislá prohlášení, v nichž se uvádí, že o špiónech slídících v jejich online světech nic nevěděli.