„Nedávné zprávy některých zahraničních médií o úmrtí Ťiang Ce-mina na nemoc jsou ryzí fámou,“ oznámila státní agentura Nová Čína s odkazem na vládní zdroje. Zdravotní stav exprezidenta je vážný. Podle informací Reuters se nacházel na jednotce intenzivní péče v pekingské vojenské nemocnici po prodělaném infarktu.

O úmrtí Ťiang Ce-mina informovala ve středu večer televize Asia Television, která kvůli tomu přerušila plánované vysílání. Zprávu opakovala několik hodin, přičemž avizovala zvláštní reportáž o životě exprezidenta. Tu nakonec neodvysílala a zprávu stáhla. Ve čtvrtek odpoledne se její vedení omluvilo divákům i Ťiang Ce-minově rodině.

Mezitím internetový zpravodajský portál v Šan-tungu na severovýchodě Číny zveřejnil bílým písmem na černém pozadí následující nekrolog: „Náš uctívaný soudruh Ťiang Ce-min je nesmrtelný“.  Stránky byly hned ve čtvrtek nedostupné, což podle Reuters nebylo důkazem ojedinělého zásahu čínských cenzorů. Internetové vyhledávače blokovaly zadaná hesla jako Ťiang Ce-min či Jang Ce-ťiang (exprezidentovo jméno Ťiang znamená řeka).

Zprávy o předčasném úmrtí čínských předáků nejsou nové. V 90. letech japonská a hongkongská média opakovaně mylně informovala o úmrtí prezidenta Teng Siao-pchinga.

Ťiang Ce-min byl prezidentem v desetiletí 1993 až 2003, kdy předal úřad současné hlavě Číny Chu Ťin-tchaovi.