Prodlouženou trať vybudují za 13,3 miliardy juänů, tedy zhruba 36 miliard korun. Má být jednokolejná a vlaky na ní budou moct jezdit rychlostí 120 kilometrů za hodinu.

Téměř polovinu úseku – 115 kilometrů – budou tvořit tunely nebo mosty. To má podle úřadů zajistit ochranu čtyř přírodních rezervací, podél nichž koleje povedou, a v případě tunelů i ochranu před zemětřeseními.

Železnice z Čhingh-chaje do Tibetu je nejvýše položenou na světě. Místy jsou koleje položeny ve výšce 4000 metrů nad mořem. Asi 550 kilometrů kolejnic je položeno na zmrzlé zemi.

První část tratě byla otevřena v roce 1984, ale do Lhasy dorazil první vlak teprve před čtyřmi lety. Peking do budoucna plánuje ještě rozšíření tratě z Lhasy do Nyingchi. Práce na ní začne nejdříve v roce 2013.