Případ zaujal především britské sdělovací prostředky, ale všimly si ho třeba i ve Francii, Kanadě, Belgii, Německu, Spojených státech a Austrálii.

Události popisují jako temnou kanibalistickou kauzu, při níž chlapce brutálně týrali příbuzní. Vše dokreslují fotografické přílohy – na snímcích se objevuje matka trýzněných dětí Klára Mauerová, Anička alias Adam alias Barbora Škrlová, Jakub, Ondřej, případně snímky z Brna.

Média moravskou kauzu navíc srovnávají s rakouským případem Josefa Fritzla, který věznil 24 let ve sklepě dceru a počal s ní sedm dětí.

Brity příběh zaujal

Asi největší prostor věnovali dění Britové. S faktografií si ovšem příliš práce nedali. Média pletou jména, sled událostí a v jejich podání kauza připomíná céčkový horor, v němž na všechny strany šplíchá krev. Odpovídají tomu titulky zpráv.

Například web bulvárního listu The Sun článek o kauze nazval Chlapce jedla rodina. Ondřeje označil za „sedmiletého chlapce, který byl držen svázaný v cele kanibalistickou rodinou“. Přejmenoval ho na „Ondreje Mauerova“.

Pozadí kauzy list spojil s vyšinutou sektou bažící po chlapcově syrovém mase. Podotkl, že Ondřej i Jakub byli rituálně mučeni, páleni a mláceni.

Případ Kuřim se dostal na web i dalšího deníku Daily Telegraph. Ten k textu zvolil titulek Kanibalističtí příbuzní jedli chlapce zaživa. Utrpení Jakuba a Ondřeje server označil za měsíce trvající týrání a věznění v celách. Odpovědnost za vše dal „matce Kláře – člence Hnutí Grálu“.

SPECIÁL: Soud v kauze Kuřim

S příběhem seznámil čtenáře také jiný bulvár Daily Star. Článek Chlapci stáhli kůži a nakrmili kanibaly doprovází fotografie brněnské ulice, po níž jede tramvaj, s popiskem: Malebné Brno skrývalo ohavné tajemství.

Mozaiku hororu doplňuje pro skotské čtenáře web seriózního listu The Scotsman. Ve zprávě Kůži zneužívaných chlapců snědli příbuzní informuje o zranění Ondřeje jako o „částečném stažení z kůže“.

Kuřim v USA i Asii

Pozadu v líčení hororů, které se měly v kauze Kuřim odehrát, nezůstal ani americký server FOXNews.com. Název jeho příspěvku lze volně přeložit jako Česká matka obviněna z uvěznění syna v kleci a podávání jeho kůže příbuzným. V článku poté zkomolil křestní jméno Klára na Kalra.

Jiný americký server, Myfoxtoledo.com, pro změnu text otitulkoval Česká republika: Matka sektářka krmila masem příbuzné, vyslechl si soud.

K asijským čtenářům pronikly informace třeba přes server Thaindian.com. Ani on na fakta moc nedal. Ve zprávě Matka nestvůra stáhla kůži synovi a jeho maso dala příbuzným kanibalům přebral mimo jiné chybu v Ondřejově příjmení.

Kauza zaujala i frankofonní svět. Informoval o ní třeba francouzský Le Monde. Článek Česká republika: šest stoupenců sekty souzených za mučení dětí vznikl přetištěním zprávy agentury AFP, jež věcně popsala soudní jednání v Brně. Stejný text se rozšířil i v Kanadě a Belgii.