Fotografové francouzské odnože magazínu Closer pořídili snímky v roce 2012, když byli Kate a William rok po svatbě na dovolené v Provence na jihu Francie. Dvě osoby dostaly za jejich zveřejnění maximální možnou pokutu, a to šéfredaktorka časopisu Laurence Pieauová a vydavatel Ernesto Mauri. Ti zaplatí po 45 000 eurech (1,22 miliónu korun). Každý z britských manželů pak dostane 50 000 eur (1,35 miliónu korun) odškodného.

Právníci Kate a Williama přitom za vydání fotek, na nichž je odhaleno poprsí vévodkyně, požadovali kompenzaci ve výši 1,5 milionu eur (40,5 miliónu korun).

Fotky, které šokovaly britskou korunu, pořídili fotografové Cyril Moreau a Dominique Jacovides z pařížské agentury Bestimage. Každý zaplatí pokutu 5000 eur. Dalších 5000 eur pokuty je podmíněných, tedy pokud se opět dopustí podobného činu. Všichni obžalovaní byli shledáni vinnými z narušení soukromí nebo z účasti na něm.

Mírně potrestáni v úterý byli i novináři deníku La Provence, který zveřejnil fotky Kate v obou dílech plavek týden před Closerem. Tehdejší vydavatel Marc Auburtin dostal podmínečnou pokutu 1500 eur, fotografka Valérie Suauová tisíc eur. Oba musejí ale také zaplatit poškozenému páru odškodnění v souhrnné částce 3000 eur.

Úspěšný bulvár

Týdeník Closer patří k nejúspěšnějším bulvárním časopisům ve Francii. K jeho cenným „úlovkům“ patří zveřejnění intimního vztahu bývalého francouzského prezidenta Françoise Hollandea z let 2012-2017 s herečkou Julií Gayetovou. Vytiskl fotky Hollandea, jak jezdí za milenkou na skútru. Jinak se poměrně intenzivně zaměřuje na zveřejňování známých žen v plavkách, včetně bývalé prezidentské kandidátky a Hollandeovy expartnerky Ségolene Royalové, bývalé manželky exprezidenta Nicolase Sarkozyho z let 2007-2012 Cecílie či šéfky nacionalistické Národní fronty Marine Le Penové. Kromě Royalové, která byla chválena za svou postavu ve svých tehdejších 53 letech, měly všechny případy soudní dohru, při níž musel list platit na odškodném a pokutách desetitisíce eur.

Ani Closer nedokáže čelit světovému trendu úbytku čtenářů tištěných médií. Od roku 2012 do letošního března klesl celkový počet jeho prodaných výtisků ze zhruba 390 000 na asi 230 000. Ve francouzské mutaci začalo časopis tisknout britské vydavatelství Emap od roku 2005. V roce 2008 se stal součástí italské mediální skupiny Arnoldo Mondadori Editore vlastněné magnátem Silviem Berlusconim. Britskou a německou mutaci převzala německá skupina Bauer Media, která vydává desítky časopisů i v České republice.