„Vypadá to, že Remain (setrvání v EU) převáží,” řekl Farage, který patřil k nejhlasitějším stoupencům odchodu Londýna z Evropské unie.

„To je pro mě novinka. Neuznal porážku, protože neví více než ostatní. Hlasovací místnosti teprve zavřely,” řekl Faragův mluvčí Andy Wigmore. „Jeho (Farageova) přesná slova, která mi před asi deseti minutami řekl, byla: Nevím, odkud to je. Nevím nic víc než ostatní,” prohlásil.

Farage měl svými slovy pro SkyNews reagovat na průzkum agentury YouGov, podle jehož výsledků 52 procent britských voličů hlasovalo pro setrvání své země v Evropské unii, 48 procent jich bylo pro vystoupení z nynější osmadvacítky.

Společnost Ipsos MORI, která vychází ze čtvrtečního a středečního dotazování, uvedla, že pro pokračování unijního členství bylo 54 procent dotazovaných a 46 procent pro odchod.

Průzkum byl proveden v den konání referenda a jeho výsledky byly zveřejněny po uzavření volebních místností. Je jediným předběžným náznakem, jak mohlo hlasování dopadnout, neboť tzv. exit polly, tedy zjišťování, jak lidé hlasovali při odchodu z volebních místností, se tentokrát neprovádějí z důvodu negativních zkušeností z minulosti s jejich nepřesností.

ON-LINE: Británie sčítá hlasy

Volební místnosti byly uzavřeny ve čtvrtek ve 23 hodin SELČ.

Samotné výsledky by měly být průběžně zveřejňovány po půlnoci. Pokud půjde sčítání hladce, mohly by být první výsledky známy okolo 01.00 SELČ. Jasno by pak mohlo být okolo 05.00 SELČ. Volební komise Britům přislíbila, že konečný verdikt se dozvědí v čase snídaně.

Výsledky průzkumu vystřelily libru k rekordu

Britská libra po zveřejnění výsledků průzkumu stoupla vůči dolaru na nové letošní maximum. K americké měně zpevnila o zhruba 0,75 procenta na nové šestiměsíční maximum 1,4996 USD a zpevňuje i k jiným předním měnám.

Euro k libře kleslo na měsíční minimum 0,7614 GBP.

Vzorek 4800 lidí

YouGov vyzpovídala po internetu téměř 4800 lidí, řekl televizní stanici Joe Twyman, který má v agentuře na starosti politické a sociální průzkumy v Evropě.

„Je to ale velmi těsné a stále velmi brzo, abychom znali konečné výsledky. Podle údajů, které vidíme a které vycházejí z trendů, jež se objevily, a na základě historických precedentů si myslíme, že kampaň Remain (Zůstat v EU) má silnější pozici," dodal podle ČTK Twyman.

Průzkum byl proveden u voličů, kteří byli již dříve agenturou vyzpovídáni na téma, jaké jsou jejich voličské záměry. Souhlasili přitom, že agentuře poté potvrdí, jestli tak skutečně hlasovali.