Zrušení přímého spojení postihne asi 70 000 lidí měsíčně. Ruský ministr dopravy odhaduje, že roční ztráta na příjmech za letenky bude u obou zemí činit 2,6 miliardy korun.

Sankce se nelíbí ani obyčejným Rusům, ani Ukrajincům. „Vláda koná a odnášejí to lidi,“ řekl Ukrajinec Aleksandr Vyšněvskij, který se vracel do Kyjeva z Moskvy, kde navštívil svou ruskou ženu a dceru. „To je naprostý nesmysl. RuskoUkrajina jsou pro mne jedna země. Polovina Ukrajinců si vzala Rusy,“ dodal.

Stejně pobouřen byl i Rus Konstantin Fokin, který letěl na Ukrajinu, kde žije jeho sestra: „Je to hloupé. Hodně lidí má příbuzné v Rusku i na Ukrajině, kteří se chtějí vídat.“
Záměrem nových sankcí je potrestat Rusko za anexi Krymu a podporu ozbrojeného boje separatistů na Donbasu. Paradoxně jsou ale zaváděny ve chvíli, kdy se daří dodržovat v září domluvené příměří na zemi a z frontové linie se stahují - byť se zpožděním - tanky i děla ráže menší sto milimetrů.

Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě, která na stahování dozírá, oznámila, že jakékoli pohyby odsunuté těžké bojové techniky, k nimž dojde během následujících čtyř měsíců, bude považovat za porušení minských mírových dohod.

Rusko obvinilo Ukrajinu, že si podřezává větev, na které sedí. Upozornilo, že většinou do Ruska létají Ukrajinci za prací, navštívit příbuzné nebo je pro ně Rusko transitní zemi. Dvě třetiny jich ale létají ruskými aeroliniemi, protože se ukrajinské se opakovaně potácely v problémech.

Pokud zákaz vstoupí v platnost, budou muset obyvatelé obou států létat přes třetí země, což je bude stát více peněz, nebo budou muset trávit dlouhé hodiny ve vlacích.