Po zdokumentování přestupku bude policie posílat pokuty majitelům vozidel. Doposud bylo měření rychlosti na dálnicích a silnicích uskutečňované především pomocí vozidel vybavených radarem. Pevných radarů a kamer bylo poskrovnu.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Nový systém sítě kontrolních bodů má dosáhnout snížení počtu obětí na slovenských silnicích a zvýšení bezpečnosti provozu.

„Původně jsme uvažovali o zřízení 290 kontrolních bodů, z nichž většina měla být zaměřena na měření rychlosti. Podle nového projektu bude zřízeno 1341 kontrolních bodů, z nichž pouze 280 bude zaměřeno na měření rychlosti,“ upřesnil slovenský ministr vnitra Robert Kaliňák.

Policie vydá mapu kamer

Ministr slibuje, že policie dopředu oznámí, kde budou zřízeny kontrolní body. Policie chce vydat mapu, na níž budou kontrolní body označeny. „Každý řidič bude vědět, na kterém místě je kontrolní bod. Jedná se nám o preventivní účinek. Hlavním cílem není vybírání pokut, ale zvyšování bezpečnosti na našich silnicích a snižování počtu tragédií,“ dodal Kaliňák.

Kontrolní body mají být zřízeny především na problematických úsecích silnic první třídy, kde je nevyšší nehodovost. Projekt za 49 miliónů eur (1,3 miliardy Kč), financovaný z evropských fondů, by měl uveden do praxe v příštím roce. Zatím není jasné, zda se nový systém ukládání pokut bude vztahovat i na majitele vozidel evidovaných v zahraničí.