Dálniční známky by měly mít stejnou podobu jako v Rakousku nebo v Česku. "Je to jednoduché, přináší to málo nákladů na byrokracii, lidé to znají z okolních zemí a dá se to realizovat v přijatelném časovém rámci," řekl Dobrindt o zavedení dálničních známek. Ministr očekává, že výnos z jejich prodeje by se ročně pohyboval kolem 250 miliónů eur (6,8 miliardy korun). Tyto peníze by měly směřovat výhradně na rozvoj dopravní infrastruktury.

Kolik bude roční známka stát, Dobrindt neuvedl. Konstatoval pouze, že částka 100 eur, o které už delší dobu spekulují média, je "zajímavé číslo".

Dobrindt v rozhovoru také uvedl, že majitelé ekologicky méně náročných vozů by měli mít na dálniční známku slevu. Týkalo by se to především hybridních aut nebo aut na čistě elektrický pohon. K zavedení slevy vede ministra snaha, aby spuštění systému dálničních známek nezdražilo dopravu pro německé řidiče. Majitelé vozů s ekologickým pohonem totiž platí na dani z vlastnictví auta méně než 100 eur.

Dobrindt tvrdí, že systém zpoplatnění německých dálnic bude v souladu s právem Evropské unie. Ze strany Evropské komise totiž v minulosti zněla kritika původního plánu ministerstva dopravy, které chtělo zavést poplatek za dálnice pouze pro cizince.