Od královských nočníků po koblihy plněné modrým krémem či porcelánové upomínkové destičky - rozsah zboží oslavujícího narození prince je široký, od běžného po bizarní.

Ekonomové již dříve odhadli, že narození prince by mohlo přinést v krátké době britské ekonomice až 520 miliónů liber (15,7 miliardy Kč), protože gratulanti budou chtít nakoupit suvenýry, zboží pro malé děti a oslavit jeho příchod.

Vévodkyně Kate a princ William se svým potomkem před londýnskou porodnicí

Vévodkyně Kate a princ William se svým synem před londýnskou porodnicí

FOTO: Suzanne Plunkett, Reuters

Mnohem významnější by však mohl být dlouhodobý přínos nové události v domě Windsorů. Růst popularity královské rodiny zlepšuje obraz Británie v zahraničí a také náladu spotřebitelů v době obtížné pro ekonomiku.

Monarchie je výborná značka

Společnost Brand Finance, která se zabývá oceňováním hodnoty majetku, uvádí, že monarchie je jednou z nejcennějších značek v Británii. Je řízena profesionálně jako firma a její příspěvek britské ekonomice by letos měl činit zhruba 1,9 miliardy liber. Ekonomiku přitom stojí pouze 250 milionů liber.

"Ať už souhlasíte s ústavním principem, nebo ne, není pochyb o tom, že monarchie výrazně zvyšuje roční příjmy a dlouhodobou ekonomickou hodnotu Británie," řekl agentuře Reuters ředitel Brand Finance David Haigh. "Nejnovější Windsor bude efektivním a lukrativním velvyslancem značky Británie, významně přispěje ke snaze dostat Británii z recese," dodal.

Královská rodina hraje rovněž hlavní roli v turistice, která je pátým největším průmyslovým odvětvím Británie. Královské ceremoniály a události vždy přilákají zájem médií po celém světě a pomáhají zvýšit popularitu královské rodiny. To ukázala třeba velkolepá svatba Williama a Kate v dubnu 2011 nebo loňská oslava královnina diamantového jubilea oslavujícího 60 let Alžběty II. na trůně.