Taxikářům se už před tím podařilo přesvědčit primátora Bratislavy Milana Ftáčnika, aby nezaváděl jednotnou barvu pro taxíky. Vadí jim však, že pokud si zákazník objednává vůz přes telefon, je jízda o 50 procent levnější, než když si zákazník taxikáře odchytí na ulici. Považují to za nelogické.

„Je to dumpingová cena, kterou zavedla jedna společnost v roce 1997 a pokud ostatní nechtěli ztratit zákazníky, museli tuto slevu poskytovat také. Taxikáři se tak dostali za začarovaného kruhu,“ uvedl Ondrej Wenzl z unie taxikářů.

Wenzl říká, že nikde na světě není telefonická objednávka o padesát procent levnější, než zastavení taxíku na ulici. „Vždyť taxikář na zavolání telefonem musí jet pro zákazníka a má vyšší náklady než ten, kdo stojí na stanovišti,“ dodal Wenzl.

Bratislavské taxislužby chtějí zavést jednotnou cenu v rozmezí 1,21 až 1,51 eura (31 až 38 Kč) za kilometr jízdy. Nejlevnější taxislužby dnes jezdí za 50 centů (12 Kč) za kilometr. Taxikářům se nelíbí ani nařízení, že musí z provozu vyřadit vozidla starší pět let. Žádají rovněž přísnější postihy černých taxikářů.

„Tyto otázky momentálně řešíme, takže nátlakovou akci považujeme za nepřiměřenou a zbytečnou,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Martin Kóňa.

V Bratislavě jezdí 26 taxislužeb, které používají přes 1800 automobilů.