Zdravotní problémy muže postihly ve středu ráno na dálnici A6 na jihozápadě Německa. Přestože ztratil vědomí a kontrolu nad vozem, ten ujel dalších deset kilometrů, než se zastavil. Jako zázrakem podle policie nikoho nezranil a způsobil na dálnici jen materiální škody, když opakovaně narážel do středových svodidel.

Na základě vyhodnocení údajů z tachografu došla policie k závěru, že pokračování jízdy kamiónu umožnil zapnutý tempomat. Rozjetý stroj se podle ní sám zastavil poté, co ve stoupání vjel do travnatého oddělovacího pruhu. Řidiče v bezvědomí převezla záchranná služba do nemocnice v Heidelbergu.

Německý autoklub ACE kvůli této nehodě žádá úpravu zákonů. Chce, aby majitelé spedičních firem povinně vybavili své nákladní vozy bezpečnostním zařízením, které by tempomat v obdobných případech odpojilo. Mluvčí ACE Rainer Hillgärtner připomněl, že vlaky jsou vybaveny takzvaným tlačítkem bdělosti, které musí strojvedoucí v určitých intervalech spínat.

Hillgärtner dodal, že takovýto bezpečnostní prvek je k dispozici i pro kamiony. Kvůli ceně ale firmy toto zařízení prý neinstalují.