Zveřejněný dialog byl vůbec prvním radiovým spojením stráže s lodí po nárazu. Udál se ve 22:12 hodin.

Stráž: „Dobrý večer na Costa Concordii. Máte, prosím, nějaký problém na palubě?“

Loď: „Měli jsme výpadek elektřiny, podmínky na palubě zjišťujeme.“

Stráž: „Potřebujete pomoc nebo prozatím zůstáváte v oblasti Giglia?“

Loď: „Příjem. Zůstáváme zde v oblasti, abychom ověřili ten výpadek.“

Stráž: „Co je to za problém? Jenom něco s generátorem? Policie v Pratu obdržela telefonát od příbuzných člena posádky, který tvrdil, že během večeře mu všechno popadalo na hlavu.“

Loď: „Máme výpadek elektřiny a ověřujeme stav na palubě.“

Stráž: „Pasažéři říkají, že jim bylo nařízeno, aby si oblékli záchranné vesty. Je to tak?“

Loď: „Opakuji. Ověřujeme podmínky výpadku, zjišťujeme výpadek.“

Stráž: „Kdy nastal ten výpadek?“

Loď: (hlášení je nesrozumitelné)

Stráž: „Dobře, informujte nás dál o situaci.“

Loď: „Potvrzeno, budeme vás informovat.“

Čtěte také:
Kapitáne, vraťte se na loď, nařizovala marně pobřežní stráž
Mé děti zachránit musíte, křičela statečná Češka na italské záchranáře
 Kapitána hájí tajemná Moldavanka, která s ním měla popíjet na baru

Do luxusního plavidla s 11 palubami o výtlaku 114 500 tun se posléze dostala trhlinou voda, loď se naklonila a z velké části potopila. Více než 4200 lidí na palubě se podařilo zachránit, nehoda si však vyžádala nejméně 11 lidských životů. Další dvě desítky osob jsou nadále pohřešovány. Naděje, že bude někdo nalezen ještě živý, už není.

Záchranář u havarované lodi Costa Concordia

Záchranář u havarované lodi Costa Concordia

FOTO: Giampiero Sposito , Reuters

Podle úřadů nehodu zapříčinila nedbalost kapitána Franceska Schettina, jemuž hrozí soud za zabití.