Dokument zveřejnila parlamentní komise pro média, jež se zabývá nezákonnými praktikami, jichž se dopouštěly listy News of the World a The Sun, patřící mediálnímu magnátovi Rupertu Murdochovi. Jde o dopis, který v roce 2007 poslal společnosti News International, zastřešující britskou část Murdochova impéria, bývalý novinář News of the World Clive Goodman, který si tehdy za nezákonné odposlechy odpykal čtyři měsíce vězení.

Goodman píše, že Coulson mu slíbil, že mu zachová místo, pokud před soudem do případu nenamočí list jako takový, a že to nesplnil. Uvádí taky, že odposlechy prováděl s podporou zavedených novinářů listu a že se o odposleších za Coulsonovy přítomnosti na poradách běžně mluvilo, dokud Coulson otevřené řeči o nich nezakázal.

Coulson, který loni musil od Camerona odejít, když skandál začínal nabírat na obrátkách, při vyšetřování popřel, že o odposleších věděl.

Totéž tvrdil i Murdochův syn James, který stojí v čele aktivit rodinného podniku v Evropě a Asii. Parlamentní komise má ale nyní k dispozici písemné potvrzení dvou bývalých vedoucích pracovníků News of the World, že James Murdoch o rozsáhlých odposleších dobře věděl.

Skandál, který bobtnal už několik let, propukl naplno letos, když se ukázalo, že Murdochovy bulvární listy dávaly odposlouchávat nejen celebrity, ale i pozůstalé po obětech zločinů a po vojácích padlých při zahraničních misích, a za tím účelem korumpovaly policisty.
Murdoch pod tlakem událostí zastavil vydávání News of the World, musil se smířit s odchodem některých velmi blízkých spolupracovníků a vzdal se jedné lukrativní operace na britském mediálním trhu. Před parlamentní komisí i on prohlásil, že o nekalých praktikách svých listů nevěděl.