Do Londýna zamířil australský mediální magnát Rupert Murdoch, do jehož impéria list patří, aby se pokusil zarazit krizi, která tím byla způsobena. Nedělník koupil v roce 1969 a později k němu přidal další bulvár The Sun, seriózní The Times a podíl na televizi BSkyB.

Britská média se v sobotu shodla, že aféra bude mít mimořádný dopad na britskou politiku i sdělovací prostředky. The Independent se dokonce na první stránce ptal, zda nejde o britskou obdobu Watergate, tedy aféry, která stála v roce 1974 funkci amerického prezidenta Richarda Nixona.

Skandál rozpoutal list The Guardian, který většinu fakt kolem odposlechů odhalil a udržoval celou věc při životě.