„Během čtyř let testů jsme připravili 12 tisíc tun obnovitelného asfaltu,“ potvrdil listu Süddeutsche Zeitung Gerhard Riebesehl z hamburského týmu. Loni v září silničáři strhli starý povrch na 500 metrech ulice Pollhornweg, smíchali ho s novinkou a znovu položili koberec. Od té doby bez úhony přestál běžný provoz, včetně letošních mimořádně silných mrazů.

Výhodou je, že cestáři nepotřebovali na „věčný“ asfalt žádný štěrk, písek či drť – a především drahý tmel z živic, což v porovnání s klasickým asfaltem zlevnilo cenu o 30 procent.

Základem pro stoprocentní revitalizaci použitého asfaltu se staly nové příměsi kombinující ropu a vosk.

Ačkoli dlouhodobé testy teprve končí, o novinku už projevily zájem Britové a Brazilci. Zatímco Británie chce začít s pokusnými úseky v délce několika kilometrů, Brazílie počítá hned se stovkami kilometrů pro nové dopravní tepny v Amazonii.