V žalobě Pelivanová uvádí, že dubnové rozhodnutí Ústavního soudu České republiky v její stížnosti znamená pro stovky zahraničních pracovníků rozhlasu právní vakuum. Pelivanovou rádio propustilo v červnu 2005 bez písemného nebo ústního zdůvodnění. Nebyla ani dopředu varována, že o místo přijde. Rozhlas ji nevyplatil žádné odstupné, protože odmítla výpověď podepsat, uvedl list.

Na zaměstnance, kteří nepocházejí z Česka a USA, se prý vztahují jen "pravidla společnosti". Ta umožňují ukončení pracovního poměru kdykoli a z jakéhokoli důvodu. To je podle Pelivanové diskriminující vůči cizincům, které na rozdíl od Američanů a Čechů nechrání domácí legislativa.

Pelivanová si na způsob, jakým byla z rozhlasové stanice propuštěna, stěžovala i u českého ústavního soudu. Ten ale její stížnost začátkem dubna odmítl. Právní úpravu použitou v daném případě a umožňující rozvázat pracovní poměr bez udání důvodu totiž neshledal za příčící se českému právu. Také nepotvrdil, že by náborové metody RFE/RL porušovaly "dobré mravy". Podle zjištění soudu Pelivanová s pracovní smlouvou souhlasila a podepsala ji vědomě.

RFE/RL je mezinárodní zpravodajská organizace, která vysílá ve 28 jazycích zprávy a informace do zemí, kde je svobodný tisk oficiálně zakázaný nebo není dostatečně rozvinutý. Má asi 25 miliónů posluchačů ve 20 zemích včetně Ruska, Běloruska, Íránu, Iráku a Afghánistánu. Centrálu má stanice v Praze.