Princ Harry letos bojoval v Afghánistánu v průzkumné jednotce. Když média zveřejnila, kde je nasazen, musel se z bezpečnostních důvodů vrátit do vlasti. Čtyřiadvacetiletý princ tehdy řekl, že by se rád do Afghánistánu ještě vrátil. Původně chtěl Harry bojovat v Iráku, tam ho však nepustili.

Služba v letectvu má v královské rodině tradici. Harryho bratr princ William získal v dubnu pilotní odznak královského letectva RAF. Jejich otec princ Charles i jejich strýc Vévoda z Yorku také prodělali výcvik pilotů vrtulníků.

Princ Harry už má za sebou 13 hodin letů, v nichž prokázal, že je schopen usednout za páku kolektivu a ovládat helikoptéru. Pokud by úspěšně prodělal celý 16měsíční výcvik, mohl by pilotovat jeden ze tří typů armádních vrtulníků - buď stroje Gazelle a Lynx používané pro průzkum a přepravu menších skupin vojáků, nebo i bitevní Apache.

Pilotování vrtulníku je mnohem složitější než pilotování letadla. Důvodem je reakční moment rotoru, který vrtulník nese a který jej současně strhává na jednu stranu. Tento moment setrvačnosti se vyrovnává u strojů s jedním nosným rotorem pomocí vyrovnávacího rotoru. I tak ale má stroj tendenci rotovat. Pro řízení se používá kolektiv, jímž se ovládá stoupání, nožní řízení, jímž se řídí otáčení vrtulníku kolem svislé osy a cyklika pro nastavení směru letu (dopředný, boční nebo couvání).