Podle německých médií panoval ráno, stejně jako při posledních dvou stávkách, na vlakových nádražích relativní klid, nápor cestujících se však v aglomeracích přenesl na ostatní druhy městské dopravy. Lidé dojíždějící do práce vlakem zvolili cestu tramvajemi, metrem, autobusem nebo vlastním autem. 

Podle předpokladu zastavila stávka 80 procent regionálních a příměstských vlaků do pátečních 08:00 SELČ. Provozovatel německých železnic, společnost Deutsche Bahn, chce naproti tomu s pomocí náhradního grafikonu zajistit zhruba polovinu příměstské dopravy, což se jí však na mnoha místech zjevně nedaří. 

Ochromení dopravy ve městech

Například v Berlíně jsou tramvaje tak plné, že někteří cestující musejí čekat na další soupravu, stěžovala si jedna z obyvatelek německé metropole. Nejsilněji protest strojvůdců zřejmě dolehne opět na východní části Německa: silně zasaženy jsou stávkou například Lipsko a Drážďany.

Výrazně ochromena byla ráno příměstská železniční doprava nejen ve východoněmeckých aglomeracích, ale také v Hamburku a Mnichově, které jsou po Berlíně druhým a třetím nejlidnatějším městem Německa, a ve Frankfurtu nad Mohanem. V západoněmeckých spolkových zemích, včetně průmyslového a lidnatého Severního Porýní-Vestfálska, vyjíždí až polovina regionálních vlaků. Zatím nejsou hlášeny případné dopady stávky na dálkovou železniční dopravu, při minulých stávkách však jezdily některé rychlíky a expresy se zpožděním. 

Spoje s ČR postiženy nepatrně

Železniční dopravy v České republice se nové protestní akce v Německu údajně dotknou jen okrajově. Výraznou změnou oproti normálu bylo pouze zkrácení trasy mnichovského rychlíku. "Němci rychlík odřekli mezi Mnichovem a Regensburgem (Řeznem)," řekl mluvčí ČD Kubala. Rychlík směrem do Čech tak vyjel v 08:22 z Řezna a nikoliv z Mnichova, v Řezně také končil rychlík v opačném směru, který vyjel v 09:00 z Prahy.

Podle Kubaly je možné, že stejné to bude i v pátek, neboť Němci nestihnou seřadit soupravy. Kromě Mnichova čekají komplikace již jen cestující na trase z Děčína do Drážďan.

Němečtí strojvůdci stávkovali během uplynulých tří týdnů už třikrát. Deutsche Bahn se ve čtvrtek v celoněmeckých denících obrátila na stávkující strojvůdce půlstránkovým sdělením, že poslední nabídka tarifní smlouvy je maximem, které pro ně může udělat. Naznačila, že při splnění platových požadavků strojvůdců by byla nucena propouštět.