Hlavní obsah
Syrské děti. Ilustrační foto Foto: Omar Sanadiki , Reuters

Děti v Sýrii naočkovali omylem anestetiky, 15 jich zemřelo

Lékaři očkující na severu Sýrie děti proti spalničkám omylem použili místo vakcín anestetikum. To aplikovali 75 dětem, z nichž 15 nejmladších zemřelo. Informovaly o tom světové agentury.

Syrské děti. Ilustrační foto Foto: Omar Sanadiki , Reuters
Děti v Sýrii naočkovali omylem anestetiky, 15 jich zemřelo

Očkování bylo prováděno v rámci státem podporovaného zdravotnického programu v provincii Idlíb. Při úterním přeočkovávání dětí došlo pravděpodobně k záměně zdravotnických prostředků, podle britského deníku The Guardian vypadají balení očkovací látky a anestetika Atracurium podobně.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

U všech dětí se zhruba za půl hodiny od naočkování dostavil „silný alergický šok“. Děti měly průjem a potíže s dýcháním. Ty nejmenší ve věku šest až osmnáct měsíců většinou zemřely udušením ještě během převozu do nemocnice. Starší děti s větší hmotností měly větší šanci na přežití.

Syrská opozice, která v oblasti dominuje, obvinila vládu z předem naplánovaných vražd, prvotní vyšetřování však ukázalo na nedbalost. Původně se také uvádělo, že obětí je až 34. Kvůli incidentu už odstoupil místní ministr zdravotnictví.

Agentury neuvedly, kdo konkrétně očkování prováděl. Nebyla to však britská organizace Save the Children, která na severu Sýrie poskytuje pomoc.

Média v souvislosti s případem poukázala na obtíže, s nimiž se zdravotníci v krizových oblastech potýkají. Válka v Sýrii trvá čtvrtým rokem a zdravotnictví je v troskách, což vedlo také k loňskému návratu dětské obrny. [celá zpráva]

Související témata:

Syrský prezident Bašár Asad

Foto: SANA/Handout, Reuters

Foto: koláž Novinky.cz s použitím Profimedia.cz

Boje v Sýrii si podle OSN vyžádaly více než 190 000 mrtvých.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků