Hlavní obsah

Vlak u Seattlu brzdil automaticky, strojvedoucí zaškoloval průvodčího

Předběžné vyšetřování pondělní železniční nehody nedaleko Seattlu na západě Spojených států, kde při první cestě na nové trati vykolejil expresní vlak, naznačuje, že se nouzové brzdy zapojily automaticky, nikoliv manuálně. Strojvedoucí mohl být nesoustředěný, seznamoval s novou tratí průvodčího. S odkazem na nejmenovaný zdroj to uvedla agentura Reuters.

Vlak u Seattlu brzdil automaticky, strojvedoucí zaškoloval průvodčího

Experti citovaní agenturou AP považují za možnou příčinu nehody vysokou rychlost soupravy. Údaje zadní lokomotivy, která zůstala neporušená, ukázaly, že v místě s přikázanou rychlostí 30 mil (48 kilometrů) za hodinu se vlak pohyboval rychlostí 80 mil (129 kilometrů) za hodinu.[celá zpráva]

Vlak byl vybaven i automatickým brzdovým zařízením, jak to vyžaduje nově Kongres, ale to se teprve testovalo, uvedl list USA Today.

Zpomalení avizují znamení už tři kilometry před místem, kde se má snížit rychlost. V souvislosti s tím, že vlak jel dál rychle, se vyšetřuje, zda strojvedoucí nebyl znervózněn druhým průvodčím, který vedle něj seděl, aby se obeznámil s novou tratí. První se věnoval osmdesáti cestujícím, kteří jeli ve vlaku.

Video bylo staženo z důvodu vypršení licenční lhůty

BEZ KOMENTÁŘE: Vykolejený vlak v USA

Video: Reuters

Nehoda, která se stala ve státě Washington u města DuPont asi 60 kilometrů jižně od Seattlu, si vyžádala nejméně tři oběti na životech. Mimo koleje se podle vyšetřovatelů po havárii ocitlo 13 železničních vagónů, několik jich spadlo z železničního mostu na silnici, kde zničily tři automobily.

Prohledání vagónů trvalo záchranářům hodiny, protože jeden byl nakloněn na 45 stupňů.

Mezi oběťmi jsou dva milovníci železnice, kteří hlasitě podporovali veřejnou dopravu a kolejovou zvlášť. Nechtěli si nechat ujít první jízdu na vylepšeném úseku trati, uvedl list Seattle Times.

Havárie se stala na úseku trati, který prošel modernizací s cílem zrychlit spojení ze Seattlu směrem na jih o deset minut. Projekt stál 180 miliónů dolarů (3,9 miliardy Kč), železniční provoz na trati zajišťovala společnost Amtrak. Nový úsek procházel testováním od ledna letošního roku.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků