Hlavní obsah

Obětí úterní letecké nehody je matka dvou dětí, dekomprese ji málem vysála ze stroje

Úterní letecká nehoda, kdy se za letu roztrhl levý motor Boeingu 737 společnosti Southwest Airlines, si vyžádala život jedné cestující. Matka dvou dětí sedící u proraženého okénka byla vlivem dekomprese málem doslova vysáta ze stroje. Je to první oběť leteckého neštěstí v USA v osobní linkové dopravě od roku 2009. Dalších sedm lidí bylo zraněno, uvedla ve středu BBC.

Obětí úterní letecké nehody je matka dvou dětí, dekomprese ji málem vysála ze stroje

Motor se roztrhl za letu z New Yorku do Dallasu ve výšce 9600 metrů a stroj se 143 cestujícími a pěti členy posádky kvůli tomu musel nouzově přistát ve Filadelfii. [celá zpráva]

Pilotka Tammie Jo Shultsová ohlásila věži: „Část letadla nám chybí, takže budeme potřebovat zpomalit.“ Na dotaz z věže, zda letadlo hoří, odpověděla: „Ne, nehoří, ale část chybí. Řekli, že je tu díra a někdo se dostal ven.“

Video bylo staženo z důvodu vypršení licenční lhůty

BEZ KOMENTÁŘE: Nouzové přistání Boeingu 737 Southwest Airlines ve Filadelfii

Video: Reuters

Jedna střepina, zřejmě lopatka zcela zničeného kompresoru, zasáhla trup letadla a vyrazila okénko. Podtlak vysál pasažérku až po pás ven.

Na okénkách byla krev, její paže a hlava byly vně letadla.

Jennifer Riordanová, která zahynula.

Foto: Marla Brose, ČTK/AP

Další cestující ji dokázali vtáhnout zpět, zatímco stroj prudce klesal do nižší letové hladiny, kde je vyšší tlak.

Když se ženu podařilo dostat zpět do trupu, sestra Peggy Phillipsová spolu s další cestující se ji pokoušeli dvacet minut oživovat. „Nestačilo to,” řekla Phillipsová televizi NBC. Matka dvou dětí a viceprezidentka banky v Novém Mexiku Jennifer Riordanová nakonec zemřela.

Animace tragické nehody letadla Southwest Airlines, při které byla jedna z pasažérek nasáta skrz rozbité okno ven

Video: Novinky/Reuters

 

Vyšetřování bude dlouhé, může jít o únavový lom

Nehodu vyšetřují Federální úřad pro letectví (FAA) a Národní úřad pro bezpečnost dopravy (NTSB). Druhý uvedl s odvoláním na předběžné vyšetřování, že rotor kompresoru chybí a že na zbytcích jsou patrné únavové trhliny, které zřejmě vedly k destrukci kompresoru.

Experti NTSB zkoumají roztržený motor Boeingu 737

Foto: Reuters

Jeho předseda Robert Sumwalt dodal, že přední část motorové gondoly byla nalezena v Bernville, asi 110 km od Filadelfie.

K vyšetřování dodal, že bude trvat 12 až 15 měsíců: „Je to velmi neobvyklý případ, tak ho bereme velmi vážně.“ Zmínil, že motor CFM56, vyráběný ve spolupráci firem GE Aviation a francouzské SNECMA Moteurs, je široce užíván v letecké dopravě. Kromě Boeingů 737 pohání i Airbusy A315, A319, A320, A321 a A340.

Boeing 737-700 Southwest Airlines přistál i s roztrženým motorem

Foto: Mark Makela, Reuters

Verze 7B, kterou byl vybaven havarovaný letoun, používá Boeing u modelu 737NG ve verzích 600, 700, 800 a 900 a také vojenské verze označované C-40. Dále jej využívá i námořní hlídkový letoun P-8 Poseidon. Od tohoto motoru je odvozen i motor CFM International LEAP, který pohání nyní vyráběné stroje Boeing 737 MAX.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků